دوم مردادماه، روز ملی فیزیوتراپی گرامی باد

فیزیوتراپی (به انگلیسی: Physiotherapy یا Physical therapy) یا تن درمانی؛ شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی_ماهیچه‌ای_اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

واژهٔ فیزیوتراپی از «فیزیو» (= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی) و «تِراپی» (= درمان) ساخته شده‌ است. در بعضی از منابع، واژهٔ اصلی‌ای که کلمهٔ «فیزیوتراپی» از آن گرفته شده‌است، physiological therapeutics ذکر شده‌ است.

بهزیستی استان کرمانشاه در مراکز توانبخشی تحت نظارت خود، خدمات فیزیوتراپی را برای درمان‌های تجویز شده به افراد دارای معلولیت و همچنین عموم مردم ارائه می‌دهد.

وقتی فرد دچار آسیب‌دیدگی و بیماری‌های ناتوانی جسمی می‌شود، درمان فیزیوتراپی به او کمک می‌کند تا حرکت و عملکرد طبیعی بدنش را دوباره به دست آورد. همچنین فیزیوتراپی کمک می‌کند خطر آسیب‌دیدگی یا تشدید بیماری در آینده کاهش یابد.

فیزیوتراپیست به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند درد، تعادل، حرکت و عملکردهای حرکتی خودشان را مدیریت کنند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 113041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد