رسانه| دشتستان| رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در نشست خبری مطرح کرد.
پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن به مددجویان دشتستانی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در حوزه مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار دیارجنوب، جعفر کمالی روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: کل اعتبارات اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در سال گذشته بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بوده که در حوزهای مختلفی اعم از توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشارکت های مردمی و…‌. هزینه شده است.

وی از رشد ۳۰ درصدی اعتبارات مالی اداره بهزیستی دشتستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته به مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.

کمالی از پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور تامین مسکن مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۲۶۳ پرونده برای تامین مسکن در شهرستان تشکیل شد که از این تعداد کمک هزینه ۲۵۰ مورد آن بصورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی افزود: از این تعداد پرداختی ۳۵ نفر از خانواده ۲ معلولی، ۱۱۹ نفر تک معلولی و ۹۶ نفر زن سرپرست خانوار بودند.

کمالی تصریح کرد: از این میزان پرداختی در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کمک هزینه ازدواج به زوجین تحت پوشش پرداخت شده، افزود: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز حق بیمه کارفرمایی مددجویان در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در شهرستان طی سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان بصورت نقدی و غیر نقدی از طرف مشارکت های مردمی به جامعه هدف بهزیستی کمک شده است.

کمالی درخصوص طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه(CBR) بیان کرد: این طرح شامل ۹۳ روستا و کل شهرهای حاشیه ای است که دولت برای این طرح در شهرستان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان ادامه داد: درخصوص طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان حدود ۳ هزار و ۲۶۶ نفر در حوزه شهری و ۴۷۵ نفر در حوزه روستایی از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به پرداخت هزینه های خاص معلولین گفت: درخصوص هزینه های خاص معلولین از جمله درمان تاکنون یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان بصورت کمک بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

وی به ۲ مرکز توانبخشی در شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: در مرکز سالمندان ۴۶ نفر و در مرکز اعصاب و روان ۱۲۸ نفر اعم از مرد و زن بستری هستند که مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای این دو مرکز هزینه شده است.

کمالی از وجود ۴ مرکز حرفه آموزی معلولین در دشتستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد تومان یارانه بابت این ۴ مرکز از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از سوی بهزیستی مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار در شهرستان پرداخت شده، افزود: ۱۱۰ کودک شبه خانواده در دشتستان وجود دارد که سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی از پرداخت یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به حوزه آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: در حوزه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان درخصوص مستمری مددجویان بیان کرد: سالیانه ۶ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به صورت مستمری به جامعه هدف بهزیستی در شهرستان پرداخت می شود.

وی بابیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۷۵ نفر در حوزه توانبخشی از بهزیستی خدمات دریافت می کنند، افزود: ۷ هزار و ۶۶۲ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی دشتستان هستند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۲۵ نفر ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

کمالی بابیان اینکه ۳۹۶ دانش آموز و ۶۷ دانشجوی معلول در شهرستان از بهزیستی خدمات دریافت میکنند، افزود: ۲ هزار ۶۷ نفر زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش بهزیستی دشتستان هستند.

وی درخصوص ارائه خدمات بهزیستی به خانواده های چند قلو عنوان کرد: ۱۸۱ خانواده ۲قلو تا دهک هفتم و ۲۳ خانواده ۳قلو با هر دهکی در شهرستان تا سن ۶ سالگی از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

کمالی از ۱۱۰ کودک امداد در شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۷۵ میلیون تومان به این کودکان تحت عنوان یارانه کمک شده است.

وی به ارائه خدمات سنجش شنوایی به ۳ هزار و ۱۲۴ کودک و نوزاد در شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۹۰۳ کودک در طرح ارزیابی تنبلی چشم شرکت کردند.

کمالی بابیان اینکه مرکز آسیب های اجتماعی بهزیستی(سامانه ۱۲۳) بصورت شبانه روزی پاسخگوی جامعه هدف است، افزود: ۶۴۹ نفر در سال گذشته با این مرکز تماس گرفته و خدمات دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۵۰۰ نفر در طرح غربالگری و ۵ هزهر و ۹۰۰ نفر در طرح مخارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

کمالی گفت: در سال گذشته 830 نفر برای تشخیص معلولیت به کمیسیون پزشکی مراجعه کردند که معلولیت 90 درصد آنها تایید شد.

وی مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان دشتستان را 7 مورد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 821 نفر برای مشاوره به این مراکز مراجعه کرده اند.

کد خبر 112940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد