حمایت بهزیستی از ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم از پرداخت مستمری به ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۵۸۸ خانواده قمی دارای فرزندان دوقلو و چند قلو نیز از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

لیلا حرمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با گرامیداشت هفته بهزیستی به تشریح فعالیت دفتر «امور خانواده و بانوان» معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی قم پرداخت و اظهار کرد: این دفتر با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان در حال فعالیت است و به زنان سرپرست خانوار، بانوان دارای همسر از کار افتاده و زندانی و معتاد در حال ترک، دختران خودسرپرست بالای ۴۵ سال و خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو خدمات می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قم طی سال گذشته از خدمات دریافت مستمری بهره‌مند شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم همچنین به تعداد خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و چند قلو در استان قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۵۸۸ خانواده دارای دوقلو و چند قلو از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

حرمتی تصریح کرد: طبق قانون تمامی خانواده‌های دارای فرزند دوقلو با دهک درآمدی یک تا پنج و خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو به بالا دارای دهک درآمدی یک تا هفت شرایط پذیرش و دریافت خدمات از سازمان بهزیستی را داشته و از مستمری ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی استان را توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان عنوان کرد و گفت: مددکاران دفتر امور بانوان و خانواده تلاش می‌کنند با ایجاد توانمندسازی، بانوان سرپرست خانوار را از چرخه حمایت خارج کرده و به استقلال نسبی برسانند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت و دارا بودن شرایط، کمک‌هزینه‌ ودیعه مسکن، تأمین جهیزیه، سرمایه کار، شهریه دانشجویی، تسهیلات خرید لوازم ضروری و وام اشتغال اعطا می‌شود.

کد خبر 112919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد