حضور مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ، در برنامه رادیو پرسمان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، در برنامه رادیو پرسمان : _ پرداخت ۳۰ میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف بهزیستی در استان _ فعالیت ۷ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در خراسان جنوبی

پرداخت ۳۰ میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف بهزیستی در استان

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ، در برنامه رادیو پرسمان با اشاره به آخرین سفر شهید جمهور به استان، گفت: «۳۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای این اداره‌کل مصوب و ابلاغ شد».

شرفی، با اشاره به بروز شدن ارائه خدمات مستمری جامعه هدف، بیان کرد: «درحال حاضر به صورت ماهانه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مستمری بهزیستی به جامعه هدف در استان پرداخت می‌شود».

وی، از توانمندسازی و خودکفایی ۵۰۰۰ معلول تحت حمایت در استان، افزود: «درحال حاضر کمتر از ۲۱ هزار معلول استان تحت پوشش بهزیستی بوده که ۱۰ درصد آن‌ها در مراکز روزانه و شبانه‌روزی مستقر هستند».

شرفی، با اشاره به ارائه خدمات غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره‌های ژنتیک در مراکز بهزیستی استان، تصریح کرد: «اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و سامانه مشاوره رایگان ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات بوده و افراد می‌توانند با اطمینان از محرمانه ماندن ماجرا، از سامانه استفاده کنند».

فعالیت ۷ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ، در برنامه رادیو پرسمان با اشاره به تدوین سند ملی سالمندان در استان، گفت: «در این سند برای هر دستگاه اجرایی استان وظایفی مصوب شده که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در دست اجرا می‌باشد».

شرفی ، با بیان اینکه سال گذشته برای کمک به بنیان فرزانگان بیرجند، قائن و بشرویه مبلغ ۴۱۸ میلیون تومان اعتبار تأمین شده است، افزود: «جهت کمک به سالمندان تحت پوشش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید ویلچیر، تشک و... اخذ شده است».

وی، با اشاره به وجود ۷ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان، تصریح کرد: «۱۰ درصد مشارکت‌های مردمی برای سالمندان بیمار و تحت پوشش در نظر گرفته شده و برای ۱۸۷۱ سالمندان وابسته به تخت حق پرستاری واریز می‌شود».

کد خبر 112844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد