در رسانه| هیچ کودک کار افغانی در استان نداریم/ بیشتر بانوان تحت پوشش بهزیستی مطلقه هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی اظهار کرد: تعداد افراد مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی ۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر است که این تعداد هفت درصد مجموع مستمری بگیران سازمان بهزیستی در کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ساقی آذربایجان فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی اظهار کرد: تعداد افراد مستمری بگیر بهزیستی آذربایجان شرقی ۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر است که این تعداد هفت درصد مجموع مستمری بگیران سازمان بهزیستی در کشور را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بانوان تحت پوشش بهزیستی مطلقه هستند

صحاف گفت: تعداد فراوانی بانوان تحت پوشش به تفکیک علت پذیرش در سال ۱۴۰۲ بیش تر به دلیل مطلقه بودن و سپس در ردیف‌های دیگر دلایل فوت همسر، همسر از کار افتاده و همسر معتاد قرار دارد.

وی افراد معلول زیر پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۸ هزار و ۷۴۶ نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد حدود ۶ درصد مجموع معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی را شامل می‌شود که بر این اساس هدف اصلی سازمان توانمندسازی این افراد برای ادامه زندگی مستقل است.

در رسانه| هیچ کودک کار افغانی در استان نداریم/ بیشتر بانوان تحت پوشش بهزیستی مطلقه هستند

هیچ کودک کار افغانی در استان نداریم

صحاف گفت: پایش کامل و بانک اطلاعات از کودکان خیابانی و کار را داریم و همچنین هیچ کودک خیابانی افغانی در استان نداریم. وی به انواع مراکز حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حمایت و توانمندسازی دختران در معرض آسیب، حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب دیده و حمایت از افراد دچار ملال جنسیتی نیز اقدامات موثر صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به ۶۶۶۱ دانش آموز و ۶۳۴ دانشجو کمک هزینه تحصیلی اعطا شده است، گفت: بیش از ۵۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند.

در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت استان پیر خواهد بود

وی توضیح داد: جمعیت بالای ۶۰ سال استان ۵ هزار و ۳۴ هزار نفر است که چهار درصد آنها تحت پوشش بهزیستی استان هستند. صحاف ادامه داد: تعداد افراد بالای ۶۰ سال نگهداری شده در ۱۰ مرکز ۴۷۶ نفر است و به عبارتی ۰٫۰۹ درصد سالمندان تحت پوشش در مرکز نگهداری می‌شوند. وی با هشدار بر اینکه جامعه به سمت پیری در حرکت است، گفت: در سال ۱۴۳۰یک سوم جمعیت استان سالمند خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیری از تنبلی چشم، تشخصی و مداحله به هنگام شنوایی و برنامه پیشگیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی انجام گرفته است.وی بیان داشت: ۶۷ مرکز اعتیاد در استان وجود دارد.

وی تأمین وسایل کمک توانبخشی را یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بهزیستی برای افراد زیرپوشش برشمرد و گفت: در یک سال گذشته ۲۱۱ میلیارد ریال هزینه شده و همچنین ۲۶ میلیارد ریال نیز برای خرید خدمات توان پزشکی افراد زیر پوشش به تعداد یکهزار و ۲۹۵ نفر هزینه شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ساقی آذربایجان در رابطه با میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور فقید گفت: جمع مصوبات سفرهای رییس جمهور فقید در حدود ۴۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ قرار بود ۱۰ میلیارد تومان در قالب کمک جهیزیه بوده که به طور کامل جذب شده است و ۳۰ میلیارد تومان نیز در قالب مسکن مددجویان است که بخشی از آن جذب شده و بقیه نیز به مرور در حال تحقق است.

کد خبر 112786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد