فرزندان بهزیستی در شب هفتم شهادت سالار شهیدان به حضرت حسین ابن علی و شهدای کربلا ادای احترام کردند

فرزندان مراکز نگهداری پسرانه بالای ۷ سال سراسر استان تهران همزمان با شب هفتم شهادت امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران وفادارش به همراه مسئولین سازمان بهزیستی عزاداری کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان تهران، به مناسبت شب هفتم عزاداری سومین امام شیعیان ابا عبدالله حسین (ع) و یارانش فرزندان مراکز نگهداری همراه با مسئولین در حسینیه شیرخوارگاه شبیر به عزاداری پرداختند.

این مراسم با حضور پرشور کودکان و نوجوانان از تمامی مراکز نگهداری و شبه خانواده همراه بود و کودکان همراه با مداحان یکدل و یکصدا به یاد مظلومیت های شهدای دشت کربلا نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: حضور کودکان و نوجوانان در چنین برنامه‌هایی را موهبت الهی دانست و افزود: کودکان و نوجوانان با حضور در هیات های مذهبی آمادگی ذهنی پیدا می کنند و با فرهنگ و مکتب عاشورایی و اهداف امام حسین(ع) آشنا می شوند.

محمد نصیری در ادامه سخنانش افزود: روضه‌ها، اشعار و مداحی‌هایی که درباره واقعه عاشورا، شهادت امام حسین(ع) و یارانش سروده می‌شوند باعث می شود کودکان با داستان عاشورا و شخصیت‌های آن امام معصوم آشنا می‌شوند و این روضه‌ها سبب می‌شوند بچه‌ها ارتباط عاطفی بیشتری با شخصیت‌ها و داستان عاشورا برقرار کنند و این ارتباط نزدیک با رویدادهای مهم تاریخی و مذهبی می‌تواند در شکل‌گیری هویت و ارزش‌های دینی و فرهنگی بچه‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

قابل یادآوری است، این مراسم با حضور سعید بابایی مدیر کل دفتر مراقبت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران، محمد رضا بشیری مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران، مریم شاکری معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرتهران و دیگر مسئولین در حسینیه شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

کد خبر 112769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد