بهره مندی ۴۸ هزار و ۵۲۴ خانوار از خدمات بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۴۸ هزار و ۵۲۴ نفر زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارد که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۶ نفر دارای معلولیت هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مهشید سلیمانی در جمع اصحاب رسانه های استان به مناسبت هفته بهزیستی گفت: بیشترین فراوانی افراد دارای معلولیت مربوط به معلولیت جسمی و سپس مشکلات ذهنیف بیماری‌های اعصاب روان و معلولین شنوایی و بینایی هستند.

وی افزود: با انجام غربالگری شنوایی برای ۳۹ هزار کودک در استان، ۲۹ نوزاد با تشخیص به موقع از ناشنوایی مطلق نجات یافت، زیرا وجود فرزند معلول در خانواده مخاطرات فردی، روحی، روانی، اجتماعی و ...  دارد که لازم است هر چه بیشتر پیشگیری شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: چهار مرکز مشاوره ژنتیک در استان وجود دارد که سال گذشته ۱۰۱۲ خانواده به این مراکز مراجعه کردند.

سلیمانی به خریداری ۲۰۰۰ دستگاه، ۶۰۳ دستگاه سمعک، نشان‌دار کردن ۱۶ هزار دفترچه سلامت برای توان‌خواهان در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی، خرید دو دستگاه بینایی سنجی و یک دستگاه شنوایی برای کودکان سه تا پنج سال اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ سازمان بهزیستی، آزمون ویژه افراد دارای معلولیت برگزار و برای استخدام  ۶۳ نفر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شد.

کد خبر 112503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد