در رسانه| ۸ درصد خانوارهای زنجانی زیر نظر بهزیستی‌اند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۸ درصد از خانوارهای زنجانی معادل ۳۰ هزار و ۴۳۳ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ روح‌الله خدابنده‌لو در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شعار در نظر گرفته شده برای هفته بزرگداشت بهزیستی، نهضت حسینی خدمت مردمی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق‌های بیمه‌های خویش‌فرمایی و کارفرمایی نیازمندان تثبیتی و جدید بهره‌مند شدند افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۸۲ خانوار مستمری دریافت می‌کنند به عبارتی ۶۳ درصد مستمری‌بگیر هستند و ۳۷ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سازمان بهزیستی در سه ماهه اول ۱۴۰۳ حدود ۱۱۹ شغل ایجاد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۹۹۸ مورد شغل ایجاد کرده است. 

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه طبق آمار گزارش شده در سه ماهه اول جاری ۱۰ واحد و در سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است گفت: برای جبران کارآیی معلولان که ۸۱ نفر بودند، ۸۵۰ میلیون تومان پرداخت شد. 

وی ابراز کرد: باید در نظر داشت ۸ درصد از خانوارهای زنجانی معادل ۳۰ هزار و ۴۳۳ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد کارت‌های صادر شده برای معلولان در سه ماه اول سال ۵۸۰ عدد بوده و تعداد مددجویان بهره‌مند از کمک هزینه کاشت حلزون در سال گذشته ۱۳۷ مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان گفت: این غربالگری در سه ماه اول یک هزار و ۹۳۴ نوزاد و در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۶۸ نوزاد ثبت شده است.

خدابنده‌لو با بیان اینکه تعداد مددجویان معلول بهره‌مند از وسیله کمک توانبخشی در سه ماه اول ۲۷۲ نفر و در سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ نفر بود تاکید کرد: تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی ۳۵۴ مورد بود.

وی افزود: ۲۷ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۹ مرکز به صورت تخصصی در زمینه‌های خانواده و ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی و تربیتی و کودک و نوجوان مشاوره ارائه می‌کند.

کد خبر 112478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد