پاکدشت | سخنرانی رئیس بهزیستی شهرستان قبل از خطبه های نماز جمعه

نادره افشارها روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت به مناسبت هفته بهزیستی سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، افشارها ضمن عرض تسلیت به مناسبت  ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی و ارائه آمار و عملکرد کلی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در سال۱۴۰۳ گفت:طرح اولیه سازمان بهزیستی، توسط شورای انقلاب، در خرداد ماه سال ۱۳۵۹، با پیگیری و تلاش شبانه روزی شهید دکتر فیّاض بخش به تصویب رسید تا بر اساس اصول بیست ویکم و بیست و نهم قانون اساسی، این سازمان بتواند به قشرهای محروم و انسان هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی، ارثی و داشتن مشکلات جسمی ـ روانی ـ عاطفی، دچار عدم تعادل شده اند و بدون حمایت های مالی و خدمات دولت، قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند، کمک کند.

وی افزود : در شهرستان پاکدشت نیز حمایت های همیشگی امام جمعه و فرماندار محترم همیشه موجب دلگرمی کارشناسان و خدمت رسانان معلولین در اداره بهزیستی بوده است.

نادره افشارها ضمن تاکید بر استفاده بهزیستی از تمامی ظرفیت و توان خود و همچنین دعوت از مردم به نذر خدمت در پیشبرد اهداف سازمان گفت: تمامی دستگاه های متولی و مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی میبایستی دوشادوش این اداره در بحث خدمت رسانی به معلولین و محرومین هم افزایی داشته باشند.

افشارها با بیان اینکه :در بهزیستی شهرستان ۱۰ مرکز توانبخشی  و آموزشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می شود نیاز معلولین به جسمی حرکتی به ایجاد ایمنی در تردد شهری و اطمینان از عدم آسیب مجدد در فضای شهری جهت آسایش و آرامش و پیشگیری از آسیب مجدد و اشتغال را از مهم‌ترین دغدغه های معلولین و در نظر گرفتن تناسب شغل و محیط با نوع معلولیت که در بهداشت حرفه ای یک اصل است بر شمرد

رئیس  بهزیستی از خدمات دیگری که این روزها در سازمان بهزیستی با توجه به آمار بالای آسیب اجتماعی در جامعه که به هموطنان ارائه می شود گفت : مرکز اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳) با نیروهای متخصص روانشناس و مددکار اجتماعی در بحث مشاوره در خصوص سالمند آزاری، کودک آزاری، همسر آزاری و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در شهرستان فعال می باشد.

وی افزود : همچنین خطوط تلفنی رایگان سازمان (اورژانس اجتماعی ۱۲۳ - صدای مشاور ۱۴۸۰ - خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ ) به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان عزیز می باشد.

در انتها ضمن تشکر برای مهیا شدن این فرصت برای عنوان نمودن گوشه‌ای از خدمات بهزیستی گفت: همانطور که گفته شد، سازمان بهزیستی یکی از پروظیفه‌ترین نهادها است و این سازمان صرفا با تکیه بر منابع دولتی و حاکمیتی نمی‌تواند در راستای رفع مشکلات و گرفتاری‌های جامعه هدف و ارائه خدمات به آنها فعالیت نماید.
 قطعا اگر حمایت‌های نیکوکاران، خیرین و گروه‌های جهادی نبود بسیاری از فعالیت‌های بهزیستی نیز قابل ارائه نبود و در ارائه خدمت به جامعه هدف ناتوان خواهیم بود

کد خبر 112205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد