در رسانه| ١۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند

مشهد-ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بهزیستی و بهره‌مند از خدمات این اداره کل هستند.

دکتر مسعود فیروزی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۵۰ هزار فرد دارای معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده هستند، گفت: ۶۰ هزار نفر نیز افراد محروم و نیازمند شامل افراد خودسرپرست، ایتام و از کارافتاده تحت پوشش در استان داریم.

وی بیان کرد: به این ترتیب در مجموع ۲۱۰ هزار پرونده مددجویان در بهزیستی استان خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن ۷۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بهزیستی متولی افراد دارای معلولیت و سلامت اجتماعی است، اظهار کرد: خدمات متعدد بهزیستی با ۱۷۹ فعالیت و بیش از ۶۰ وظیفه قبل از تولد انسان‌ها آغاز می‌شود و در ابعاد مختلف زیستی مشهود است.

وی با بیان اینکه در طول فعالیت دولت سیزدهم خدمات متعدد و شایسته ای در حوزه بهزیستی و مددجویان زیر پوشش ارائه شده است، بیان کرد: مقایسه آمارها از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۹۹ و قبل از فعالیت دولت سیزدهم با دوران سه ساله فعالیت شهید رییسی در سال های ۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۳ نشان از عملکرد مثبت و توجه و حمایت دولت از مددجویان بهزیستی دارد.

فیروزی ادامه داد: به عنوان مثال در حالی که تعداد خانوارهای مددجویان بهزیستی استان ۱۸۱ هزار و ۶۴۱ خانواده در سال ۱۳۹۹ بوده است، این تعداد در پایان خرداد ۱۴۰۳ با ۱۴.۴ درصد رشد به ۲۰۸ هزار و یک نفر افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین تعداد کل افراد زیر پوشش بهزیستی استان در این مدت از ۴۹۹ هزار و ۳۹۶ نفر به ۵۴۹ هزار و ۸۳۸ نفر در خرداد امسال رسیده است که افزایش ۱۰ درصدی دارد.

افزایش ۴۸ درصدی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در این مدت شمار زنان سرپرست خانوار در استان با افزایش ۴۸ درصدی از ۱۳ هزار و ۷۸۲ نفر به ۲۰ هزار و ۴۴۶ نفر رسیده است و هم اکنون هیچ زن سرپرست خانوار واجد شرایط پشت نوبت نداریم.

وی در خصوص افزایش مستمری افراد دارای معلولیت و هزینه های توانبخشی آنان نیز اظهار کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۰ هزار فرد دارای معلولیت در استان خراسان رضوی زیر پوشش دریافت مستمری ماهانه بودند که این شمار تا خرداد امسال به ۱۰۰ هزار نفر با حدود ۶۵ درصد افزایش رسیده است.

فیروزی بیان کرد: همچنین در سایر زمینه ها از جمله میزان حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی، کمک هزینه معیشتی خانوارهای دارای فرزند دو و سه قلو و بیشتر، حق پرستاری افراد دارای معلولیت در خانواده، کمک هزینه امداد نگهداری کودکان در خانواده از دیگر حوزه‌های رشد یافته در دولت سیزدهم است.

وی برگزاری آزمون استخدام دستگاه های دولتی ویژه معلولان در سراسر کشور را از دیگر اقدامات ویژه دولت سیزدهم به معلولان و تحقق کامل استخدام سه درصد ظرفیت استخدام برای معلولان دانست و گفت: در قالب این آزمون ۳۲۰ نفر برای بکارگیری در بخش های مختلف بهزیستی شرکت کردند.

۲۵ تیرماه روز بهزیستی و آغاز هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در کشور نام‌گذاری شده است.

کد خبر 112021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد