ارتقاء برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان تهران

سومین نشست تخصصی منطقه ای با حضور رئیس و کارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی کشور با هدف ارتقاء برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به میزبانی بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان تهران، سومین نشست علمی و مشورتی کارشناسان مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان ۲۲ استان به مدت ۲ روز در مجموعه نشاط برگزار شد.
افتتاحیه این نشست با حضور سلمان حسینی رئیس مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد کشور، فرهاد اقطار معاون پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد، آشوری نماینده دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور، علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران، مینو رفیعی رئیس گروه پیشگیری از آسیب ها و شبنم میربیگی و بتول بداغ آبادی کارشناسان پیشگیری از آسیب بهزیستی کشور اجرا شد.
در این نشست حسینی با اشاره به تغییرات اعمال شده در چارت حوزه پیشگیری گفت: کارشناسان خیلی دغدغه مند چارت سازمانی و نقش کارشناس مسئولان نباشند و کما فی سابق به فعالیت خود ادامه دهند.
علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران به ضرورت طرح و ارتقا برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره داشت و گفت: امید است در این نشست ها و هم اندیشی ها بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف و ارتقاء هر چه بهتر و بیشتر برنامه های پیشگیری از آسیب گام برداریم.
اقطار نیز به تغییرات انجام شده در حوزه پیشگیری اشاره داشت و گفت: امیدوارم پیشگیری به ساختار قبلی خودش برگردد. وی ادامه داد قبلاً در مبحث اعتیاد، ساختار پلیسی بود و بعد درمانی شد و در نهایت به پیشگیری رسید ولی در حال حاضر پیشگیری به بازتوانی تبدیل و بعد حمایتی شد.
معاون پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد بهزیستی کشور گفت: تابع سند فضای مجازی، برنامه هایی خواهیم داشت با محتوای دیدگاه پیشگیرانه که در ایجاد سواد رسانه‌ای در فضای مجازی بسیار نقش مؤثری دارد.
 نشست و هم اندیشی ۲ روزه کارشناسان با محورهای هم اندیشی همیاران سلامت روانی اجتماعی، برنامه های مشارکتی پیشگیری از آسیب ها و برنامه خودمراقبتی و آگاه‌سازی با تأکید بر تاب آوری و مهارت ورزی تا فردا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 111620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد