راه رسیدن به تعالی از خدمت زیر بیرق امام حسین(ع) می‌گذرد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا و عزاداری دهه اول محرم در رزمایش چله خدمت که به‌مناسبت اربعین شهدای خدمت برگزار گردید و 4550 بسته معیشتی در میان مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این رزمایش توزیع گردید، گفت: حدیث سفینه،حدیثی مشهور ازپیامبر اسلام(ص) است که در آن اهل بیت(ع) خود را به کشتی نوح تشبیه می‌کند و می‌فرماید مثَلاهل بیت من در میان شما مانند کشتی حضرت نوح است، هر کس به این کشتی داخل شود نجات می‌یابد و هر کس سوار نشود و از آن دوری و تخلف ورزد غرق و نابود می‌گردد. در جایی دیگر در حدیث نبوی ذکر می‌شود که ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة یعنی همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است. این حدیث نبوی اشاره به جایگاه امام حسین(ع) در هدایت و نجات انسان‌ها دارد

مسعود فیروزی افزود: از ترکیب این دو حدیث اینگونه حاصل می‌شود که شاید دروازه ورودی برای توسل به اهل بیت(ع)  که سبب نجات انسان‌ها می‌شود، توسل و خدمت کردن در زیر بیرق امام حسین(ع) می‌باشد. لقب چراغ هدایت و کشتی نجات تنها برای امام حسین (ع) استفاده شده است. امام حسین(ع) از ازل همان چراغ هدایتی است که مسیر هدایت به صراط‌ مستقیم را روشن کردند و بر اساس این حدیث هر کس در هر زمان و مکانی توفیق هدایت به سوی صراط مستقیم را یافت، مدیون امام حسین علیه‌السلام است

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم قرار داریم و امیدواریم این توفیق نوکری و بندگی در زیر بیرق امام حسین(ع) برای رسیدن به حق تعالی تا پایان عمر روزی ما باشد و بتوانیم به قرب الهی دست یابیم و از آن افرادی باشیم که در این کشتی نجات راهی به سمت تعالی پیدا می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رزمایش چله خدمت به بهانه اربعین شهدای خدمت و گرامیداشت یاد آن عزیزان برگزار گردیده است، گفت: دولت شهید رئیسی دولت خدمت بود. توجه ویژه به افراد فرودست و نیازمند از خصائص آن شهید بزرگوار بود. کمتر از سه سال این توفیق نصیب کشور ما بود که از وجود پرتلاش ایشان در مدیریت کشور بهره ببریم. اقدامات و دستاوردهای انجام شده و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم با محوریت شهید آیت‌الله رئیسی به نحو اولی مورد توجه بوده است.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تعداد افراد دارای معلولیت که از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شدند ۶۳ هزار و ۲۲۴ نفر بوده که اکنون این تعداد به ۹۷ هزار و ۷۱۲ نفر افزایش پیدا کرده است، بنابراین ما رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نسبت به تمام دولت‌های قبل داشته‌ایم. تعداد افراد دارای معلولیتی که علاوه بر مستمری خانواده از حق پرستاری خانواده‌محور نیز برخوردار می‌شدند، در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۴۷ نفر بوده و اکنون با افزایش دو تا سه برابری مبلغ حق پرستاری به ۱۱ هزار و ۴۶۷ نفر رسیده است. همچنین تعداد افرادی که از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردار می‌شدند در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸۹۵ نفر بودنده که در حال حاضر ۲۱۳۶ نفر است. میزان حمایت از زنان سرپرست خانوار در ابتدای دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۴۸۳ نفر بوده اما در حال حاضر ۲۰ هزار و ۴۶۶ خانوار است که براساس بُعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند، افزایش یافته است. در زمینه حمایت و پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۱۶۲۳ خانوار مستمری بگیر داشتیم که در حال حاضر ۴۲۸۱ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۲۷۱ خانواده دارای فرزند سه قلو و بالاتر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

فیروزی خاطرنشان کرد: درخصوص دستاوردهای شهید رئیسی در طول دوران کوتاه ریاست جمهوری ایشان آمار، اعداد و ارقام زیاد است و تمامی اینها یادگاری ماندگار از سردار خدمت، مرد خستگی‌ناپذیر است که برای این مرز وبوم به یادگار باقی می‌ماند.

 

کد خبر 111556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد