تشکلهای غیر دولتی بخش اعظم مقابله با اسیبهای اجتماعی را برعهده دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ موسسه و تشکل غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می نمایند ، گفت : در شرایط امروز جامعه بخش اعظم مقابله با اسیبهای اجتماعی برعهده تشکلهای غیر دولتی می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان دکتر علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در جامعه امروز اسیبها، انحرافات و اختلالات اجتماعی اثار فردی، گروهی و اجتماعی دارند گفت :  این ناهنجاریها محدود به یک فرد باقی نمانده  و می توانند همانند سرطان همه ابعاد یک جامعه را درگیر نمایند و در این میان تک تک افراد جامعه  در این خصوص مسئولیت دارند و لازم است تا همه ابعاد یک جامعه برای مواجهه موثر با ناهنجاریهای اجتماعی بسیج شده و مشارکت نمایندکه در شرایط فعلی بخش اعظم مقابله با اسیبهای اجتماعی برعهده تشکلهای غیر دولتی می باشد .

وی افزود : تشکلهای غیردولتی در قالب مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، کودکان کار و خیابان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، دختران و زنان اسیب دیده، شیرخوارگاهها، مراکز نگهداری از معتادین و... مشغول انجام فعالیت هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در بسیاری از مواقع ما خیلی راحت از کنار تشکلها و موسسات خیریه میگذریم اظهار داشت : بسیاری از ما حواسمان نیست که خیلی از مشکلاتی راکه میتوانست همه زندگی ما را درگیر کند یا درگیر کرده توسط این موسسات در حال   کنترل هستند و این موسسات برای  کاهش عوارض این آسیبها  دست و پا می زنند و ما هم توجهی نداریم

وی اذعان داشت : زندگی اجتماعی ما در این شرایط خاص در معرض انواع آسیبها است و هیچ راهی جز حساس شدن، مشارکت کردن و مسئولیت پذیری در مقابل یکدیگر نداریم. مهم نیست چقدر توان داریم ، همانی که هست و همان قدر که می توانیم را پای کار  بیاوریم و از موسسات خیریه ای  که فعال هستند  حمایت کنیم، اگر فضایی داریم، در اختیار آنها قرار بدهیم ،  اگر توان مالی داریم کمک کنیم حتی اندکی هم که شده کمک کنیم، اگر مسئولیتی داریم ، تسهیلگری کنیم و ظرفیتهای قانونی را به نفع این موسسات جهت بدهیم، اگرقانون گذاریم، برای حمایت از آنها قوانینی را تدوین کنیم. خیلی از این موسسات فقط و فقط با توجیه اجتماعی فعالیت میکنند و اغلب آنها هیچ سودی ندارند وچیزی عایدشان نمیشود، فقط مسئولیت پذیر تر از ما هستند.

وحیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : لازم است  بدانیم موسسات و مراکز اجتماعی در هر شهرستان در زمره زیرساختهای اجتماعی آن شهرستان تعریف می شوند و حمایت و حفظ آنها برای همه ما لازم است ، ما باید به آنها سربزنیم، مسائلشان را بدانیم  و تا آنجایی که برایمان امکان پذیر است کمکشان کنیم .

وی با بیان اینکه سرریز مازاد اجتماعی شهر ها بر سر تشکلها و خیریه ها آوار  می شود گفت : ارزش کار خیلی از این موسسات  و مراکز زمانی مشخص میشود که تعطیل شوند و  یا خدماتشان را متوقف کنند، آنگاه است که دیگر جایی برای ارجاع و نگهداری بچه های بی سرپرست و بدسرپرست، جایی برای پذیرش معتادین متجاهر و...، جایی برای نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و سالمندان مجهول الهویه، جایی برای نگهداری از نوزادان رها شده و زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب و... نخواهیم داشت و  متوجه کارکرد ارزشمند این موسسات خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان اذعان داشت : حمایت از موسسات خیریه را در  دستور کارمان قرار دهیم و اعتماد کنیم هرچند که در رابطه با برخی از موسسات حرف و حدیث هم هست اما نمی توانیم این موضوع را به کل تعمیم بدهیم  و باب کار خیر را ببندیم. همین الان موسسات  خیریه ای را میشناسم که دهها کودک بدسرپرست و بی سرپرست را در مکانهای اجاره ای  نگهداری میکنند در صورتی که برای تامین  اجاره ساختمانها واقعا مشکل دارند.

کد خبر 111487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد