افراد دارای معلولیت از خدمات ورزشی رایگان استفاده می کنند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اختصاص فضای های ورزشی دولتی به صورت رایگان به معلولین خبر داد وگفت : افرادی که با شرکت در کمیسیون پزشکی icf   بهزیستی  به عنوان فرد دارای معلولیت شناخته شده و کارت معلولیت دارند از این امتیاز برخوردار خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه استانی قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به میزبانی بهزیستی افزود: طبق ماده  ۸  این قانون استفاده افراد دارای معلولیت از امکانات ورزشی، تفریحی ،فرهنگی مراکز دولتی برای افراد دارای معلولیت رایگان است .

وی با اشاره به اینکه در حوزها ی آسیب های اجتماعی یکی از عوامل مهم و موثر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداختن به امر ورزش است ادامه داد : هدف این است که افراد دارای معلولیت زندگی مستقلی را در بستر جامعه و درون خانواده همراه با نقش اجتماعی موثر ایفا کنند.

این مقام مسئول افزود: ورزش می تواند عاملی برای اجتماعی شدن افراد دارای معلولیت باشد و توجه به  ورزش علاوه بر توانبخشی و توانمندسازی جسمی می تواند امید را در دل آنها برای حرکت رو به جلو به  آینده فراهم کند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خواستار بهینه سازی اماکن ورزشی برای استفاده جامعه هدف این سازمان شد و خاطر نشان کرد: افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها نیز برای پیشگیری از عدم تحرک وایجاد سایر مشکلات جسمی باید به ورزش اهمیت بدهند.

وی برگزاری جشنواره بازی های بومی ویژه افراد دارای معلولیت خصوصا افراد ساکن در روستاها را در راستای ایجاد تحرک در حد توانائیها فرد عنوان نمود و تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی برای معلولین و سالمندان شهری و روستایی از اهداف مشترک بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان است.

کد خبر 111398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد