شهرری | برگزاری دوره آموزش مهارت فرزند پروری

دوره آموزشی مهارت فرزند پروری ویژه زنان سرپرست خانوار و مادران دارای فرزند امدادبگیر تحت پوشش حوزه اموراجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دوره آموزشی فرزند پروری برای زنان سرپرست خانوار و مادران دارای فرزند امدادبگیر  تحت پوشش حوزه اموراجتماعی با همکاری معاونت پیشگیری برگزار شد. در این دوره که  مادران دارای فرزند ۳ سال تا ۱۲ سال حضور داشتند  با مهارت‌ها و سبک‌های فرزند پذیری در حال حاضر و شیوه های آن، با در نظر گرفتن پیشرفت علم و تکنولوژی  و همچنین  ورود تلفن همراه و فضای مجازی در خانواده ها آشنا شدند.

جمیله حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف ویژه جامعه هدف از ابتدای سالجاری در دستور قراردارد و تاکنون چندین دوره آموزشی برگزار شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری ادامه داد : یکی از بزرگ ترین چالش های  خانواده ها تربیت فرزندان  شاد و سالم می باشد. تمام پدرها و مادرها مایلند فرزندانی موفق، توانمند و در عین حال خوش رفتار داشته باشند. از این رو از ابتدای سال چندین دوره های آموزشی را مدون و مصمم به اجرای آن هستیم.

حسین زاده بیان داشت: فرزندپروری نوعی مداخله است که در راستای تقویت عوامل محافظ خانوادگی بوده و تکنیک هایی را برای تغییر رفتارو مدیریت رفتارکودکان و نوجوانان به والدین ارائه می دهد. هدف اصلی ارائه آموزش این مهارت، تربیت اصولی کودکان، برنامه ریزی و به بار آوردن افرادی مستقل، توانمند، مسئول، با اعتماد به نفس است که از رشد اخلاقی و اجتماعی مناسب برخوردار باشند.  

وی ادامه داد : برقراری رابطه مثبت و سبک تربیتی مناسب با کودک یا نوجوان از اصول اولیه فرزند پروری می باشد. و از این طریق مهارت رابطه بین فرزندان با والدین و مراقبین تقویت و می تواند به نحو مناسب تری مسائل و اموراتشان حل و فصل گردد. و با اجرای سبک فرزند پروری مناسب درمقاطع حساس رشد وگذراندن آموزش های لازم، کودکان شخصیت سالم تری خواهند داشت و از بهداشت روانی مناسبی برخوردار خواهند شد و از آسیبهای محیطی در امان خواهند ماند.

کد خبر 111275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد