۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
با هم انتخاب میکنیم

دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه در حالی برگزار شد که اگرچه مردم مشارکت ۴۰درصدی داشتند ولی جلوه های دیدنی آن از دریچه دوربین ها جا نماند.

جمعه گذشته هشتم تیرماه، همزمان با برگزاری چهاردهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری، گروه‌های مختلف مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده کشور راهی شعب اخذ رأی شدند تا نام نامزد مورد نظر خود را بر روی تعرفه نوشته و به صندوق‌های تعیین سرنوشت بیاندازند تا قطره‌قطره رای‌ها دریایی شود که رئیس جمهور چهار سال آینده ایران اسلامی را انتخاب کند.

در این رویداد بزرگ سرنوشت‌ساز، گروه‌های مختلفی از مردم حضور داشتند، از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، از کاسب گرفته تا ورزشکار، از افرادی که خانوادگی آمده بودند تا نوجوانان رأی اولی که تجربه و البته ذوق نخستین انتخاب را با خود مراه داشتند، اما در بین این افراد گروهی بودند که حضورشان دیدنی و در قابی متفاوت در تاریخ تصاویر ثبت شده در انتخابات، ماندگار شد.

افراد دارای معلولیت، تونخواهان توانمند جامعه که لابلای همه رأی دهندگان مشاهده می‌شدند، از آن دختر معلول گرفته که با دستانی رنجور اما پرتوان و عزم و اراده‌ای راسخ، چرخ ویلچر را به حرکت درمی‌آورد و خود را به شعبه اخذ رأی رسانده بود تا رأی خود را در صندوق سرنوشت بیاندازد، وقتی خبرنگار از او پرسید که هدفت از حضور در انتخابات امروز چیست؟ با افتخار انگشت جوهری‌اش را بالا برد و گفت: این رأی تاییدی در حمایت از رهبر و آرمان‌های نظام اسلامی ایران است.

نابینای دیگری که در یکی از شعب اخذ رأی سطح شهر ایلام حضور یافته بود و از همراهش می‌خواست تا نام نامزد مورد نظرش را بر روی تعرفه بنویسید، نیز در این خصوص گفت: در این مدت برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را پیگیری و انتخاب خود را انجام داده‌ام، امروز هم با افتخار در پای صندوق رأی حضور یافته‌ام تا نقشم را در آینده کشور ایفا کنم، رأی دادن حق من است.

توانخواه دیگری با قدی کوتاه اما همتی بلند، در یکی از شعب اخذ رأی حضور یافته بود نیز از نگاه دوربین‌ها جا نماند و به عنوان یکی از جلوه‌های دیدنی انتخابات در تصایر ماندگار انتخابات هشتم تیرماه ثبت شد.

با هم انتخاب می‌کنیم

حضور قشر معلولان در دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کنار سایر رأی‌دهندگان در واقع نمایش و انعکاس توانمندی از جنس حضورشان بوده که محدودیت جسمی مانع حضورشان در انتخابات نشد و به عشق وطن و ایران رأی خود را به نام نظم مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند و بی‌شک در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که در روز جمعه ۱۵تیرماه برگزار می‌شود، آن‌را تداوم داد و الگویی برای حضور آحاد ملت در روز سرنوشت و در پای صندوق‌های رای خواهند بود، روزی که همه پای کار خواهند آمد، روزی که با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، گام‌های بزرگی برای توسعه و حرکت رو به پیشرفت کشور عزیز اسلامی برداشته خواهد شد.

آری این روزها چشم تمام جهان به انتخابات ۱۵ تیرماه ایران دوخته شد و ایران منتظر است تا جمعه غرق تماشای اراده ملتش شود، از معلول گرفته تا سالمند و جانباز، از نوجوان گرفته تا ورزشکار، از زن گرفته تا مرد، از روحانی گرفته تا دانشجو، همه و همه که برای انتخاب مسیر آینده ایران به پا خواهند خواست.

روزی که برای ایران سرنوشت‌ساز است و بی شک ملت فهیم ایران اسلامی، با درک موقعیت کنونی پرشورتر از گذشته همگام با هم، در این امتحان حضور، افتخاری نو را رقم خواهند زد و با هم انتخابشان را ثبت خواهند کرد.

اما به منظور سهولت تردد افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در انتخابات پیش رو و به همت اداره کل بهزیستی استان ایلام شعب اخذ رای مناسب سازی شده پیش بینی شده است.

۱۶شعبه اخذ رای مناسب سازی شده در ایلام پیش بینی شد

مدیر کل بهزیستی استان ایلام از تدارک ۱۶شعبه اخذ رأی مناسب‌سازی شده برای سهولت حضور افراد دارای معلولیت و سالمند در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

"حسین نورعلیوند" گفت: این شعب در شهرستان‌های مختلف استان دایر و ویژه افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان برای حضور در انتخابات است.
وی آدرس این شعب را به شرح زیر اعلام کرد:

ایلام: بلوار شهید بهشتی_ اداره کل بهزیستی استان ایلام

ملکشاهی: میدان شهید بهشتی_اداره کل مالیات

چرداول(۲شعبه): زمین شهری_ کوچه گلستان ۲ جنب پارک دانش آموز_ مدرسه ابتدایی معلم/ روبروی اداره بهزیستی شهرستان_ سالن ورزشی کوثر

ایوان(۲شعبه):خیابان امام(ره)_ جنب مجتمع تجاری روژینا_ مدرسه شهید "فروزان رضایی"/ خیابان امام_روبروی اداره اطلاعات_ مدرسه استثنایی میثاق

دهلران: منطقه ۲- خیابان پاسداران_ جنب سپاه قدیم_ دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س)

سیروان: شهر لومار_ بلوار ولیعصر(عج)_ دبیرستان حضرت خدیجه کبری(س)

آبدانان (۲شعبه): خیابان شهید باهنر_ جنب اداره تبلیغات اسلامی_ اداره بهزیستی شهرستان آبدانان/ خیابان هزاردر_ اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران

بدره(۲شعبه): خیابان امام (ره)- شهرداری بدره/ جنب دادگستری_دبستان سمیه

هلیلان(۲شعبه): شهر توحید_ خیابان فرهنگیان، مدرسه ابتدایی هشتم شهریور/شهر توحید_خیابان کشاورز_ مدرسه راهنمایی نرگس

مهران: فاز ۴_روبروی هلال احمر_ جنب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج)_ مدرسه استثنایی نشاط

دره شهر: اداره تامین اجتماعی شهرستان دره شهر

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از ۱۷ هزار معلول، ۵۰ هزار سالمند و ۱۲هزار جانباز است.

آزاده خرم/ مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام

کد خبر 111236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد