در رسانه| آزمون استخدامی معلولان با هزار شرکت‌کننده در خراسان رضوی برگزار شد

دکتر مسعود فیروزی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین آزمون استخدامی جهت جذب و به‌ کارگیری معلولان با ظرفیت چهار هزار و ۳۲۶ نفر همزمان در سراسر کشور امروز آغاز شد که ۳۱۳ نفر از این شمار سهمیه خراسان رضوی است.

وی اظهار کرد: این آزمون که پیش از این در کشور و استان برگزار نشده، با هدف جبران عدم اجرای سهم سه درصد استخدام ویژه معلولان در ۱۰ آزمون استخدامی سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی برگزاری این آزمون را نمادی از توجه ویژه دولت سیزدهم به جامعه معلولان و اجرای قانون جامع حمایت از این قشر دانست و ادامه داد: بر طبق قانون، دولت موظف به اختصاص سهمیه سه درصدی به افراد دارای معلولیت برای استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: اما این قانون در مواردی به‌ درستی اجرا نشده است و برخی از دستگاه‌های دولتی به این بند از قانون توجهی نداشته و به آن عمل نکردند.

فیروزی بیان کرد: در دولت سیزدهم ارزیابی‌های بسیار دقیقی جهت دستیابی به آمار و اطلاعات تمامی دستگاه‌هایی که قانون سه درصد استخدامی را رعایت نکرده بودند، انجام گرفت و در نهایت سهمیه و تعداد افرادی که باید در دستگاه‌های اجرایی تاکنون جذب می‌شدند، تعیین گردید که در این آزمون به کارگیری خواهند شد.

دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد محل برگزاری آزمون استخدامی معلولان در خراسان رضوی است، با توجه به نیازسنجی ها ۲۲۰ منشی توسط بهزیستی برای این آزمون انتخاب و به‌ کارگیری شده است.

هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول دارای پرونده زیر پوشش اداره کل بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند و این استان از این حیث در کشور رتبه دارد.

بیش از ۴۵ درصد معلولان زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی دارای معلولیت جسمی، حدود ۳۵ درصد دارای معلولیت ذهنی، ۱۰ درصد معلولان بینایی و ۱۰ درصد هم معلولان دارای مشکلات شنوایی هستند.

 

 

کد خبر 109382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد