افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال

در راستای ارتقای سلامت چشم کودکان و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از تنبلی چشم، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با حضور مسئولان ارشد استانی در شهر سنندج به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی: در این مراسم که در مرکز مثبت زندگی چهار باغ برگزار شد، مدیرکل بهزیستی استان، جانشین معاون پیشگیری، کارشناس دفتر معلولیت استان، مدیر بهزیستی شهرستان سنندج، نماینده فرماندار، نماینده اداره آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان و مشاور علمی طرح غربال بینایی استان کردستان حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان در سخنرانی خود، به اهمیت این طرح غربالگری برای کودکان و ضرورت اجرای آن اشاره کرد.
وی گفت: تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین علل نابینایی در کودکان است که با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد. طرح غربال بینایی به ما کمک می‌کند تا کودکانی که در معرض خطر ابتلا به تنبلی چشم هستند را شناسایی کرده و تحت درمان قرار دهیم.

مشاور علمی طرح غربال بینایی استان کردستان نیز در این مراسم، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در سطح استان، گفت: ادامه‌ی اجرای این طرح در تمامی شهرستان‌های استان و پوشش حداکثری کودکان ۳ تا ۶ سال، نقشی اساسی در پیشگیری از تنبلی چشم و ارتقای سلامت چشم این نسل آینده ایفا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، با حضور مسئولان حاضر، طرح ملی غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم در مرکز مثبت زندگی چهار باغ سنندج به طور رسمی آغاز شد.

از خانواده‌های دارای کودک ۳ تا ۶ سال در سراسر استان کردستان تقاضا می‌شود تا با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه غربال بینایی، نسبت به انجام معاینات چشم فرزندان خود اقدام نمایند.

افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال

افتتاح طرح غربال بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال

کد خبر 108796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد