انعقاد تفاهم نامه تفاهم نامه همکاری میان ادارات کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی استان گیلان

همزمان با دهه کرامت، نشست امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی گیلان و بهزیستی استان صبح روز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت، با حضور آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان، یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان؛ معاونین و مسئولین دو دستگاه، در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی استان گیلان در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان  ادارات کل بهزیستی و کتابخانه های عمومی گیلان، ضمن تبریک دهه کرامت، به ارائه خدمات متنوع فرهنگی، آموزشی، پزشکی و روانشناسی و مشاوره به مددجویان و توانخواهان این سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین بخش های عملکرد و اقدامات اثربخش برای جامعه هدف بهزیستی،  زمینه سازی اقدامات و فعالیت های فرهنگی متنوع در قالب طرح های خلاقانه با کمک و هم افزایی با دستگاه های فرهنگی استان است.

وی رشد آگاهی و بستر رشد فرهنگی جامعه تحت پوشش بهزیستی گیلان را از اهداف مهم و رسالت های ذاتی این مجموعه عنوان کرد و گفت: این اهداف می تواند راهگشای دیگر اقدامات قرار گیرد و رضایتمندی مردم بویژه جامعه مخاطب را به دنبال داشته باشد.

طوفانی اعطای تسهیلات آسان و کم بهره به مستمری بگیران این مجموعه، رفع نیازهای مالی و اهدای امکانات مورد نیاز برای زوج های جوان تحت پوشش را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و افزود: علیرغم تمامی این خدمات که وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی است می بایست بستر را برای ارتقاء موضوعات فرهنگی به ویژه برای جامعه هدف بهزیستی فراهم کرد.

وی همچنین تعبیه کتابخانه در برخی از مراکز تحت نظارت را نیز فرصتی مناسب و ویژه برای ارتقاء سطح فرهنگ و آرامش درونی مددجویان دانست و گفت: با توجه به تعدد مراکز تحت نظارت بهزیستی مانند خانه های شبانه روزی و مراکز نگهداری سالمندان ، شایسته است تا از ظرفیت فرهنگی کتابخانه ها برای مددجویان مقیم در مراکز نیز استفاده شود.

طوفانی در ادامه به حادثه غم بار امامزاده ابراهیم شهرستان شفت اشاره کرد و گفت: علاوه بر بر بازدیدهای میدانی و پیگیری وضعیت مددجویان بهزیستی؛ تیم های مشاوره «محب» و سایر کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی از نخستین ساعات این حادثه برای کاهش آلام مردم در منطقه استقرار یافتند و هر گونه امداد رسانی و مشاوره را به مردم ارائه نمودند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در خاتمه؛ از آمادگی بهزیستی برای استقرار مراکز مشاوره رایگان ویژه کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی استان در سراسر گیلان خبرداد و گفت: این مراکز می توانند با مدیریت اداره کل کتابخانه های عمومی استان به فعالیت پرداخته و در راستای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به عموم خدمت رسانی کنند.

همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان  این مجموعه و بهزیستی استان، دست اندرکاران مجموعه بهزیستی را ایثارگران بدون چشم داشت توصیف کرد که در لحظات سخت همواره در کنار مردم ایستاده و برای کاهش آلام آنان تلاش می کنند

یاسر تقوی در نشست امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، با ارزیابی مثبت از همکاری های دو جانبه دو مجموعه در سالهای گذشته و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی به نقش پر رنگ فعالین دو مجموعه کتابخانه های عمومی و بهزیستی برای کم رنگ کردن آلام و مشکلات عموم مردم بویژه جامعه مخاطب اشاره کرد.

وی برنامه ریزی جدی برای حل مشکلات در حوزه رفع کمبودهای در شاخص های مختلف مطالعه در گیلان را یکی از مهمترین اهداف دست اندرکاران کتابخانه های عمومی برشمرد و با اذعان به تلاش های فراوان در این حوزه، همکاری و هم افزایی برخی از نهادها و دستگاه ها و سازمان ها را مایه دلگرمی اصحاب فرهنگ و کتابخوانان و مخاطبین پرشمار کتابخانه های عمومی برشمرد.

تقوی رشد و توسعه در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا را مرهون حرکت در مدار فرهنگ توصیف کرد و با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی ریشه حل بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، توجه به متولیان امر کتاب و کتابخوانی را دارای اثرات مثبت و سازنده برای احاد جامعه دانست.

وی همکاری های سازنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان و بهزیستی استان در رفع کمبودهای مختلف در این عرصه را خاطرنشان کرد و از نقش بازر و برجسته کارکنان و دست اندرکاران این مجموعه مهم در رفع بسیاری از مشکلات توان خواهان و مددجویان قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان دست اندرکاران مجموعه بهزیستی را ایثارگران بدون چشم داشت توصیف کرد که در لحظات سخت همواره در کنار مردم ایستاده و برای کاهش آلام آنان تلاش می کنند.

یاسر تقوی بروز حادثه اخیر در منطقه امامزاده ابراهیم شفت را که یکی از غم بارترین حوادث سالهای اخیر نیز بوده، به عنوان نقطه عطف اقدامات بهزیستی گیلان برای رفع مشکلات ساکنین این منطقه توصیف و برای فعالین و دست اندرکاران مجموعه بهزیستی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

تقوی در ادامه صحبت های خود به اقدامات متنوع کتابخانه های عمومی در راستای اجرای عدالت فرهنگی در سراسر گیلان پرداخت و ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار، راه اندازی طرح کوله کتاب ویژه مناطق فاقد کتابخانه عمومی و ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه ای برای سالمندان علاقمند به کتاب و کتابخوانی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی در پایان با اظهار خورسندی از همکاری های مستمر با مجموعه بهزیستی گیلان برای رفع موانع و کاستی های موجود در مسیر حضور و بهره مندی توان خواهان و مددجویان از آمادگی خود برای هرنوع خدمت رسانی به این جامعه خبرداد.

همچنین در این نشست معاونین و مسئولین دو مجموعه ، ضمن بیان دیدگاه های خود در زمینه نحوه تعامل موثر دو مجموعه در خصوص محورهای همکاری ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و اهدای مجموعه منابع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به آریا طوفانی، مدیرکل بهزیستی گیلان پایانبخش این نشست بود.

گفتنی است ترویج فرهنگ کتاب خوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی گیلان، ارایه خدمات فرهنگی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، اجرای برنامه های آموزشی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی های معلولین و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی یا پیشخان کتابخانه ای از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی استان و بهزیستی گیلان بود.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان این نشست با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معاونین و مسئولین دو مجموعه از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت نیز بازدید و در جریان فعالیتها و اقدامات متنوع این مرکز فرهنگی قرار گرفت.

کد خبر 107697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد