زنگ تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶  سال همزمان در سرتاسر استان نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ زنگ تنبلی چشم کودکان ۳تا۶سال با حضور معاون پیشگیری بهزیستی گلستان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گرگان ، رئیس بهزیستی شهرستان گرگان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل مهد کودک مه و مهر گرگان برگزار شد.

کیا معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه هر کودک در این سن، 3 مرتبه غربال می‌شود گفت: این غربالگری شامل بیماری تنبلی چشم، بیماری‌های انحصاری چشم و اختلالات آناتومیک در این ناحیه است. وی خاطرنشان کرد:

زنگ تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶  سال همزمان در سرتاسر استان نواخته شد.

در مواقعی که کودکان همکاری لازم را ندارند به وسیله دستگاه غربالگری می‌شوند و بعد از شناسایی مشکل هم به کارشناسان بینایی‌سنج ارجاع داده خواهند شد. معاون پیشگیری بهزیستی گلستان با بیان اینکه بهزیستی وضعیت کودکان را تا 10 سالگی و حل مشکل بینایی آنها پیگیری می‌کند افزود: خانواده‌های نیازمند که فرزند آنها دچار مشکل بینایی است شناسایی خواهند شد و کمک هزینه تهیه عینک و یا کمک هزینه جراحی از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود. وی در پایان از خانواده‌ها تقاضا کرد که برای تضمین سلامتی بینایی کودکان خود و پیشگیری از معلولیت آنها به پایگاه‌های بهزیستی استان گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 107317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد