استراتژی های سازمان  بهزیستی  کشور در حوزه دولت الکترونیکی

دولت الکترونیکی ( Electronic government) نتیجه کاربرد فناوری های اطلاعات و ارتباطات در بخش دولتی می باشد.برای تحقق این سیاست‌ها دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات میان مردم، سازمان‌ها، بازار و ارکان دیگر دولت استفاده می‌کند. سازمان بهزیستی کشور در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و نیز دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی دولت و سازمان های بالا دستی در خصوص توسعه دولت الکترونیک با به کارگیری کلیه ظرفیت های سازمان اهتمام داشته و با بسیج کلیه ظرفیت ها می کوشد تا این مهم به نحو مطلوب محقق شود.

راهبردهای سازمان بهزیستی کشور :

- بکارگیری سیاست‌ها و اسناد بالادستی

- مدیریت متمرکز فناوری اطلاعات با توجه به سیاستها وبرنامه‌های اجرایی واعمال سیاستهای اجرایی فناوری اطلاعات

- فراهم سازی استانداردها، ابزارها و متدولوژی‌های جدید برای توسعه سیستم نرم‌افزاری

- راه‌اندازی و اجرای سیستم مدیریت جامع امنیت اطلاعات بر مبنای استانداردهای بین المللی و سند ملی کشور

- تعیین خط مشی امنیت اطلاعات و مدیریت مخاطرات منابع سازمان

- اعمال سیاست‌های برون‌سپاری جهت تامین، تولید و توسعه شبکه، سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی

- استفاده بهینه از تجهیزات و منابع

- تامین مطلوب امنیت اطلاعات به منظور تداوم کسب و کار حیاتی سازمان و آمادگی در جهت مقابله با حوادث ( در راستای سازمانی الکترونیکی و هوشمند ) و رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات

- اتخاذ سیاست مبتنی بر یکپارچه‌سازی، تجهیز و به‌روزرسانی تمام شبکه‌ها و راه‌اندازی شبکه جامع سازمان

- تدوین و پیاده‌سازی چارچوب و استاندارد مطلوب جهت تامین، تجهیز، تخصیص و ارتقاء کامپیوترها برای سطوح مختلف کاربری و بکارگیری روش‌های تخصیص منابع نوین پشتیبانی PC ها و سخت افزارهای موجود سازمانی

- جمع آوری الکترونیکی و تحلیل نظرات مردمی در سامانه نظام پیشنهادات در رابطه با بهبود ارائه خدمات 

- فراهم نمودن سازوکارهایی برای عرضه و توسعه خدمات الکترونیکی بین دستگاهی در سطح سازمان. برای استقرار سیستمهای بدون کاغذ.

- پیاده سازی پنجره واحد خدمات سازمان متصل به پنجره ملی هوشمند سازمان فناوری اطلاعات

-  ارائه سند راهبرد مشارکت مصوب در پرتال سازمان بهزیستی کشور

- دارا بودن پست الکترونیک سازمانی و اتصال به ایمیل ملی

- ارائه پورتال مناسب سازی شده دستگاه براساس استاندارد های ارائه شده  به افراد کم توان 

- ارائه و انتشار شناسنامه خدمات الکترونیکی و غیر الکترونیکی سازمان بهزیستی و توافقنامه سطح خدمات برای تمامی خدمات منطبق بر استاندارهای ابلاغی سازمان اداری واستخدامی کشور در پورتال دستگاه

- در تمام مراحل از درخواست خدمت تا تحویل خدمت کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک می باشد.

- الکترونیک کردن خدمت با عنوان در کلیه مراحل آن به صورت تمام الکترونیک می باشد.

- تبادل اطلاعات در بستر امن فناوری اطلاعات با دستگاههای مختلف

- ارائه خدمات برخط به مراجعین

- همسویی راهبردی و استراتژیک با بدنه دولت و دستگاههای همسو

- به روز رسانی سیستم ها و روش های انجام کار در بستر فناوری اطلاعات

هوشمند سازی خدمات با عناوین ذیل:

- " پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی از سازمان بهزیستی"

- " غربالگری وتشخیص افراد دارای اختلال طیف اتیسم توسط بهزیستی"

- "غربالگری اضطراب کودکان 6 – 5 سال ‏توسط بهزیستی"

- "صدور، تمدید موافقت اصولی مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"

- "صدور، تمدید پروانه فعالیت مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"

- "صدور، تمدید پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیردولتی بهزیستی"

کد خبر 102708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =