رودسر | بازدید مسئولین بازرسی دادگستری کشور و استان از مرکز مهرخانواده در شهرستان رودسر

با هدف بررسی مرکز ملاقات فرزندان طلاق، مرکز مهر خانواده بهزیستی شهرستان رودسر توسط مسئولین بازرسی دادگستری کشور و استان گیلان، رئیس دادگستری و دادستان رودسر، رئیس اداره بهزیستی شهرستان و سایر کارشناسان بهزیستی رودسر، مورد بازدید قرار گرفت.

پیمان محمدی پور رئیس اداره بهزیستی رودسر در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه طلاق والدین یکی از رویدادهای اضطراب ‌زایی است که کودکان و نوجوانان با آن مواجه می‌شوند، گفت: طلاق اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی در کودکان برجای می‌گذارد و کودکان به خاطر سن پایین و نبود مهارت بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه فرزندان هیچ منطقی در طلاق نمی‌بینند، بنابراین سازگاری با وضعیت بعد از طلاق برای آنها دشوار است و باید برای نحوه ملاقات والدین با طفل، سازوکار مناسب با مصالح خانواده و کودک را فراهم آورد که مرکز مهر خانواده این مهم را امکان پذیر می سازد.

رئیس بهزیستی رودسرعنوان داشت: ایجاد محیط امن و آرام برای ملاقات فرزندان در راستای آرامش روحی و روانی کودکان و تلاش برای احیای کانون زندگی و خانواده، نظارت بر فرآیند ملاقات‌ها و نیز ایجاد بستری مناسب برای مشاوره والدین و مداخله به هنگام در شرایط مخاطره آمیز ازجمله اهداف و فعالیت‌های این مرکز می باشد.

همچنین رئیس دادگستری رودسر نیز با ابراز قدردانی از حضور و دغدغه مندی مسئولین دادگستری کشور و استان  نسبت به جامعه هدف بهزیستی؛ عنوان داشت: دیدار فرزندان طلاق با پدر و مادر خود در مراکز مهر خانواده به جای کلانتری، تحت نظارت نیروی متخصص روانشناس کودک و مددکار اجتماعی در فضایی آرام و به دور از هیاهو و تنش صورت می‌گیرد و قطعا این طرح برای حفظ روحیه و آرامش فرزندان، تاثیرات بسرایی خواهد داشت.

 شایان ذکر است این مرکز به زودی در شهرستان رودسر افتتاح می شود.

کد خبر 106616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد