همزمان با روز ملی فرزند خواندگی آیین تجلیل از خانواده های فرزند پذیر با حضور بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، امامی مشاور و رییس دفتر حوزه ریاست، پوری مشاور امور بانوان و مسوول فرهنگی بهزیستی استان، محمودی رییس اداره حراست بهزیستی استان، دباغی نماینده دادگستری و جمعی از خانواده های فرزند پذیر در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ بریمانی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به گستره وسیع فعالیت های سازمان بهزیستی، گفت: بی تردید تنها نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی، سازمان بهزیستی می باشد که فعالیت های این سازمان بخش وسیعی از شهروندان جامعه را در بر می گیرد.
وی با بیان اینکه ۵۲ وظیفه با دهها فعالیت و مسوولیت برعهده سازمان بهزیستی می باشد، افزود: فعالیت های پیشگیرانه، مشاوره ای، توانمندسازی، حمایتی، غربالگری، مداخله ای و آگاهسازانه با اولویت جامعه هدف به اقشار مختلف جامعه توسط بهزیستی ارایه می شود و زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت،  فرزندان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و غیره از جمله مخاطبان این سازمان هستند.
بریمانی با اشاره به اینکه فرزندان سازمان، بخش مهم و حساسی برای ما تلقی می‌ شوند، خاطرنشان کرد: وظیفه بهزیستی در مساله فرزند خواندگی، گزینش و انتخاب والدین اصلح و حائز شرایط برای فرزندان قابل واگذاری به خانواده جایگزین است. هر چند در مراکز به بهترین نحو از فرزندان نگهداری می‌شود اما حضور کودک در محیط خانواده باعث تعلق خاطر و زمینه ساز رشد عاطفی مساعدتر فرزند می شود و راهبرد اصلی و بنیادین سازمان بهزیستی تاکید بر مراقبت فرزندان در خانواده است.
بریمانی یکی از مهم‌ترین کارکردهای خانواده را تعاملات عاطفی بین اعضای خانواده دانست و اذعان داشت: خانواده نقش بسزایی در رشد مفاهیم تربیتی و اجتماعی کودک ایفا می کند.
وی با اشاره به گسترش فرهنگ حمایت و سرپرستی از کودکان دارای نیازهای ویژه و نیازمند درمان، تصریح کرد: مراقبت‌های درمانی در خانه و از سوی خانواده تاثیر مطلوبی در وضعیت جسمی و روحی کودکان نیازمند درمان دارد و این کودکان خارج از نوبت و در اولویت به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.
مدیر کل بهزیستی مازندران الگو برداری فرزندان از والدین، محبت دائمی والدین، حضور فعال والدین در زندگی فرزند، وضع قوانین و محدودیتهای لازم، تقویت استقلال کودک و احترام به کودک را از اصول فرزند پروری موفق برشمرد و گفت: زمانی که کودکی به فرزندخواندگی واگذار می شود والدین باید اصول رفتار صحیح را در عمل برای پرورش فرزندان بکار گیرند.
شایان ذکر است در پایان از خانواده های فرزند پذیر با اهدا لوح سپاس و هدیه تجلیل بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد