به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان جشنی با حضور مدیران کل بهزیستی، آموزش و پرورش، فرماندار بوشهر، مسئولین استانی، شهرستانی، مدیری بهزیستی شهرستان، نابینایان و خانواده های این عزیزان در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این آیین دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان به روشندلان اظهار داشت: جدیت، کار و تلاش بر خدمت به جمعیت آماری ۳۸۰۰ نفری نابینایان در اولویت کاری بهزیستی استان بوشهر در همه زمینه ها از جمله مناسب سازی، تقویت انجمن های نابینایان در عرصه های گوناگون فرهنگی و ورزشی در اولویت کاری قرار دارد.

صالح رحیمی فرماندار بوشهر نیز در این آیین، روشندلان و نابینایان را انسان‌های نورانی یاد کرده و ابراز داشت: حضور فعال و پررنگ شما عزیزان نشان دهنده عزم و اقتدار شما بوده و محدودیت ظاهری برای شما محرومیت ایجاد نکرده است.

رحیمی با بیان اینکه امروزه فناوری‌های نوین در زندگی افراد معلول بسیار حائز اهمیت است، افزود: بسیاری از فناوری‌های توانبخشی، گامی برای ایجاد فرصت زندگی و بهره مندی برابر از فضاهای اجتماعی و فردی برای معلولان، ناشنوایان و نابینایان در کشور است.

وی، متناسب‌سازی شهری، اداری، آموزشی و بهداشتی را به مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این وظیفه قانونی شما هست که شهر را برای همه شهروندان زیست‌پذیر کنید.

در ادامه نیز مهندس محمد روان دوست و علی شاکر به عنوان مشاور در امور نابینایان و کم بینایان شهرستان بوشهر در از سوی فرماندار بوشهر معرفی شدند.

در پایان نیز از تعدادی از نابنایان موفق با اهداء لوحتقدیر تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد