مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سازمانهای دولتی و عمومی، شهرداری ها، انجمن های معلولین و سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و آحاد مردم باید برای مناسب سازی و رفع موانع حضور معلولین در جامعه پای کار بیایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ مدیرکل بهزیستی استان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی که با حضور نوری استاندار مازندران برگزار شد به اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف مناسب سازی رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی است که مقدمات حضور افراد کم توان و ناتوان را در جامعه فراهم می کند.
وی به ضرورت مناسب سازی شهری برای حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه اشاره و عنوان کرد: اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل به طوری که افراد معلول قادر باشند بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهری و بین شهری و ساختمانهای عمومی حرکت کنند و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی بهره مند شوند تعریف مناسب سازی است.
بریمانی با مهم برشمردن ایجاد شرایط ورود معلولان و سالمندان به جامعه، افزود: کمک به بهبود شاخص توسعه ملی، فراهم نمودن ایجاد شرایط تساوی فرصت ها، مشارکت معلولان و سالمندان در فرآیندهای اجتماعی  و کمک به تحقق آرمانهای انقلاب از مهمترین اهداف مناسب سازی است.
این مسوول مناسب سازی را احترام به حقوق سالمندان و معلولین عنوان و تصریح کرد: علاوه بر افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان، زنان باردار، کودکان و غیره نیز می‌توانند از مزایای مناسب سازی بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه مناسب سازی فضاهای شهری تنها بر عهده دستگاه های اجرایی نیست، گفت: سازمانهای دولتی و عمومی، شهرداری ها، انجمن های معلولین و سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و آحاد مردم باید برای مناسب سازی و رفع موانع حضور معلولین در جامعه پای کار بیایند.
در پایان جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه ها به تشریح عملکرد و فعالیت خود در حوزه مناسب سازی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد