| قسمتی از اقدامات مؤثر و گسترده‌ی اداره بهزیستی شهرستان روانسر، به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته بهزیستی

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

- بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی به‌مناسبت هفته بهزیستی؛ لقمان لطفی رئیس اداره بهزیستی روانسر گفت: سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت حمایت به بهزیستی شهرستان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.
همزمان با آغاز هفته بهزیستی فرماندار، فرمانده ناحیه بسیج، بخشدار شاهو، رئیس اداره و کارشناس اشتغال شهرستان روانسر از تعدادی طرح اشتغال‌زایی موفق مددجویی بازدید کردند. در این بازدیدها که به‌مناسبت آغاز هفته بهزیستی انجام گرفت، رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: "نهضت حسینی، خدمت مردمی" شعار هفته بهزیستی امسال است که از ۳۰ تیر لغایت ۵ مردادماه تعریف شده است. لقمان لطفی ضمن ابراز خرسندی از اهتمام مددجویان در راه‌اندازی کسب و کار به اهمیت اشتغال توانخواهان اشاره کرد. لطفی تعداد ۱۳ طرح از جمله؛ کارواش، سوپر مارکت، خیاطی و پارچه‌فروشی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی به نمایندگی از ۷۵ طرح به مبلغ صدو پنج میلیارد ریال را با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه بسیج، بخشدار شاهو، رئیس اداره، کارشناس اشتغال و مسئولین شهرستان افتتاح کرد. رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر در انتها تأکید کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال و حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی، آموزش مهارت‌های شغلی با همکاری فنی و حرفه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.


- نمایشگاه صنایع دستی مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان روانسر گشایش یافت. لقمان لطفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر گفت: در قالب ۱۰ غرفه، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و خوراکی مددجویان امور توانبخشی، امور اجتماعی، دفتر زنان و خانواده عرضه می‌گردد. لقمان لطفی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توانمندسازی مدجویان تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد.  این نمایشگاه به مدت یک روز در مجتمع مثبت زندگی بخش شاهو دایر شد.


- کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی شهرستان روانسر، در راستای برنامه‌های هفته بهزیستی، با حضور معاون و کارشناسان اداره بهزیستی، در میادین شهر مستقر شدند. کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در میادین و خیابان‌های پرتردد شهر باهدف آگاه‌سازی‌ برنامه‌های اورژانس اجتماعی حضور یافتند. در این برنامه کارشناسان اورژانس اجتماعی با ارائه بروشور به معرفی بیشتر خدمات اورژانس اجتماعی۱۲۳ به گروه هدف و سایر شهروندان پرداختند.


- اعضاء کمیته نظارت مراکز مثبت زندگی اداره بهزیستی شهرستان روانسر از مرکز مثبت زندگی ۳۴۹۶ به‌مناسبت هفته بهزیستی بازدید کردند. در این بازدید رابط بازرسی و کارشناس مراکز مثبت و همچنین کارشناس مسکن، پرونده فیزیکی و پرونده‌های سیستمی را در سامانه مربوطه بررسی کردند.


- کارگاه آموزشی "ازدواج آگاهانه و آسان"، در مرکز مثبت زندگی شهرستان روانسر توسط دکتر مسعود آورنده برگزار شد. کارگاه آموزشی "ازدواج آگاهانه و آسان"، در راستای آگاهی‌بخشی عمومی و ب‌مناسبت هفته بهزیستی برای مددجویان جوان برگزار شد. این کارگاه با هدف ارتقاء سطح آگاهی مددجویان نسبت به مقوله مهم ازدواج و حفظ بنیاد خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنا و منشأ همه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ، برگزار شد. همچنین در این کارگاه در خصوص مهارت‌های مختلف شناختی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فردی مرتبط با ازدواج مطالبی مطرح شد. این نشست به مدت ۳ ساعت به طول انجامید و حضار دیدگاه‌ها، چالش‌ها و سؤالات خود را مطرح کردند.


- بازدید از منزل ۵ مددجو با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر، کارشناس‌مسئول امور توانبخشی و مددکار مرکز مثبت زندگی انجام شد. لقمان لطفی، ضمن تقدیم هدایا و بسته معیشتی به این خانواده‌ها، وضعیت مناسب‌سازی منازل را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد مشکلات و خواسته‌های مددجویان در اسرع وقت رسیدگی شود.


- رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر به‌همراه مسئول واحد توانبخشی این اداره، از مرکز خدمات توانبخشی چند معلولیتی "روژبین"، بازدید کرده و ضمن بررسی عملکرد این مرکز، توصیه‌ها و نکات لازم را در خصوص خدمات‌رسانی مطلوب به مددجویان به این مرکز ارائه کردند.


- دیدار کارکنان اداره بهزیستی و نیروهای اورژانس اجتماعی ،۱۲۳ با امام جمعه شهرستان روانسر

. دراین دیدار حاج ماموستا ملا محمد محمودی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان اداره بهزیستی و نیروهای اورژانس اجتماعی، وظایف سازمان بهزیستی را بسیار والا و ارزنده توصیف نموده و برجایگاه بلندِ خدمت به مددجویان و معلولان نزد خداوند اشاره کرد. در این دیدار لقمان لطفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر نیز گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی ۱۲۳، ارائه کرد.


- برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع "اصول و مهارت‌های فرزندپروری" با هدف ارتقاء و بهبود وضعیت خانواده و تقویت روابط والدین و فرزندان، ویژه مددجویان حوزه توانبخشی و دفتر بانوان در محل مرکز مثبت زندگی بخش شاهو (کد ۹۶۴۰) برگزار شد. چنور اعظمی مدرس این کارگاه ضمن گرامی‌داشت هفته بهزیستی، به بررسی مباحث مهمی همچون سبک‌ها و نظریه‌های فرزندپروری، خطاهای رایج والدین در فرزندپروری و علل مشکلات رفتاری فرزندان پرداخت. در این کارگاه مددجویان در حین برگزاری و پس از اتمام آن، دغدغه‌ها و سؤالات خود را در خصوص تعامل با فرزندانشان مطرح کرده و راه‌حل‌هایی به آن‌ها پیشنهاد شد.


- به‌مناسب هفته بهزیستی، لقمان لطفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر با اهداء لوح سپاس، از زحمات کارکنان تجلیل کرد. در این مراسم لقمان لطفی ضمن تبریک هفته بهزیستی، از خدمات‌رسانی دلسوزانه و بدون چشم‌داشت کارکنان اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به جامعه هدف و انجام صحیح امور تقدیر و تشکر کرد.


- کارشناس اشتغال و کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان روانسر، از طرح‌های اشتغالزایی بازدید کردند.


- جمع‌خوانی کتاب به‌مناسبت هفته بهزیستی، در کتابخانه عمومی شهرستان روانسر با حضور کارکنان اداره بهزیستی، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مرکز مثبت زندگی این شهرستان برگزار شد.


- مراسمی با موضوع "مشارکت مردم در فعالیت‌های بهزیستی"، با حضور تعدادی از مددجویان مرکز مثبت زندگی کد ۱۲۹۴ شهرستان روانسر و با همکاری حوزه بسیج حضرت حمزه(ع) در مسجد بخش مرکزی دهستان نهرابی برگزار شد.


 - حضور کارکنان اداره بهزیستی شهرستان روانسر در مراسم غبارروبی مزار شهداء


- مصطفی‌زاده فرماندار - سرهنگ پاسدار محمدحسین کرمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه - سرهنگ پاسدار امیر پرویزی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه - مسعود کرمی مدیر جهاد کشاورزی - روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری - مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر طی پیام‌های جداگانه‌ای، هفته بهزیستی را به کارکنان و جامعه هدف بهزیستی تبریک گفتند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد