مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به تحت پوشش بودن ۲۶ هزار و ۷۵۹ زن سرپرست خانواده از سوی بهزیستی استان، گفت: تاکنون از مجموع زنان سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی استان، ۴۹۰ نفر به خودکفایی شغلی رسیده اند.

به گزارش تابان خبر، دکتر فرگل صحاف روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی، اظهار کرد: امروزه سازمان بهزیستی به سازمانی فرهنگی تخصصی با نگاه توانمندسازی و حمایت گونه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۲ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: ۹۹ هزار ۳۹۸ نفر مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند که این تعداد هفت درصد مجموع مستمری بگیران سازمان بهزیستی در کشور را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴۳۵ نفر دانشجو، ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز، ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر نیز زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

وی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان را ۸۸ هزار و ۷۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد حدود ۵.۷۸ درصد مجموع معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به تحت پوشش بودن ۲۶ هزار و ۷۵۹ زن سرپرست خانواده از سوی بهزیستی استان، افزود: تاکنون از مجموع زنان سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی استان ۴۹۰ نفر به خودکفایی شغلی رسیده اند.

وی افزود: تاکنون حق بیمه ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از زنان سرپرست خانواده مراکز شهری و تعداد یک هزار و ۶۸ نفر از زنان مناطق روستایی از سوی بهزیستی آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

وی با اشاره به مستمری پرداخت شده در طول یک ماه به حساب مددجویان، بیان کرد: میزان مستمری که در تیرماه سال ۱۴۰۲ پرداخت شده، نزدیک به ۹۸ میلیارد تومان بوده و امسال نیز ۱۶۰ میلیارد تومان مستمری به حساب مددجویان پرداخت شده است.

صحاف با بیان اینکه ۳۰۲ نفر از کودکان بی سرپرست در مراکز دولتی و غیردولتی اذربایجان شرقی نگهداری می شوند، گفت: این کودکان در ۲۴ مرکز و از سنین صفر تا سه، سه تا شش و ۱۲ تا ۱۸ سالگی نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ نوزاد به شیرخوارگاه های آذربایجان شرقی منتقل شده اند، گفت: ۲۳ نفر از این نوزادان با قبول فرزندخواندگی از مراکز نگهداری خارج شده اند.

وی تعداد خانواده های دارای فرزند دو قلو را یک هزار و ۸۷۵ خانواده اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۲۱ خانواده دارای فرزند سه قلو و یک خانواده نیز دارای فرزند چهار قلو و یک خانواده نیز دارای فرزند ۵ قلو در استان هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آمار واگذاری به فرزند خواندگی طی ۱۰ سال گذشته در استان، صعودی بوده است، گفت: طی سال ۹۳ تنها ۳۵ کودک واگذار شده بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۸ نفر کودک افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹۶ مرکز روزانه توانبخشی در آذربایجان شرقی، گفت: این مراکز به ۴ هزار و ۳۰۹ نفر خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۵۳۴ هزار نفر شامل جمعیت بالای ۶۰ سال استان است، یادآور شد: حدود ۴ درصد از کل سالمندان استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

صحاف بیان کرد: تعداد افراد بالای ۶۰ سال نگهداری شده در ۱۰ مرکز ۴۷۶ نفر است یعنی۰.۹۱ درصد سالمندان تحت پوشش در مراکز بهزیستی استان نگهداری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت استان سالمند خواهد شد، گفت: جامعه به سمت پیری پیش می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد