محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس پیش از خطبه های نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به سخنرانی پیرامون خدمات بهزیستی فارس و تشریح برنامه های بهزیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

در این سخنرانی که  برای اولین بار با حضور مترجم زبان اشاره ناشنوایان برگزار شد؛مدیر کل بهزیستی فارس،ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام،گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و همچنین شهید جمهور و همراهان ایشان؛ گفت: بهزیستی  سازمانی مولود انقلاب اسلامی است که  با پیشنهاد شهید دکتر فیاض بخش  تشکیل شد.
مدیر کل بهزیستی فارس  در ادامه با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته بهزیستی  که امسال از تاریخ ۳۰ تیر لغایت ۵ مرداد ماه برگزار می‌شود به تشریح برخی از خدمات معاونت های تخصصی بهزیستی به عموم مردم و جامعه هدف پرداخت:
حمایت از بانوان سرپرست خانوار و برنامه ریزی در جهت توانمندسازی ایشان  کهدر حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۷۰بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس هستند.
حمایت از خانوارهای دارای فرزند دوقلو و چند قلو 
حمایت از ۵۳۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در سطح استان در قالب ۳۴ خانه و حمایت از
۶۳۰ کودک امداد بگیر 
 فرزندخواندگی  ۲۹۴ کودک از سال ۱۴۰۱ تا کنون که از این تعداد؛ ۲۲ کودک دارای نیازهای ویژه (بیماری یا معلولیت)بوده اند.
بیان خدمات خانه های امن
و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ 

بیش از ۱۵۰هزار  فرد دارای پرونده توانبخشی از افراد دارای انواع معلولیت ها ناشنوا، نابینا، ذهنی، اعصاب و روان،جسمی حرکتی و ‌... از خدمات سازمان بهره مند می شوند. 
پرداخت مستمری ماهیانه،کمک هزینه درمان و لوازم توانبخشی کمک هزینه تحصیلی  به ایشان که اعتبارات در این زمینه در دوسال اخیر بیش از ۲ و نیم برابر رشد داشته است.
صفر شدن پشت نوبت های دریافت مستمری ماهیانه به همت دولت سیزدهم و نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به جامعه هدف معزز 
 اختصاص ماهیانه ۱۰۲ میلیارد تومان جهت مستمری ماهیانه مددجویان 
 توزیع ۶هزار دستگاه ویلچر، ۴ هزار دستگاه سمعک با رشد بیش از ۳ برابر نسبت به دو سال قبل
فعالیت ۱۳۲ مرکز توانبخشی اعصاب روان و ذهنی و .‌... تحت نظارت بهزیستی فارس  که بیش از ۲۳ میلیارد تومان یارانه به این مراکز پرداخت می شود.
اختصاص مترجم زبان اشاره در اخبار ساعت ۲۰ شبکه فارس با انعقاد تفاهم نامه همکاری چهارجانبه فی مابین بهزیستی،شهرداری  شیراز،شورای اسلامی شهر شیراز و صدا وسیمای مرکز فارس
 اجرایی شدن ۶۰ درصد از مصوبات ستاد هماهنگی مناسب سازی استان به ریاست استاندار و دبیری بهزیستی در راستای تسهیل تردد و دسترس پذیری برای افراد دارای معلولیت
راه اندازی مجتمع ورزشی شادزیست  و استفاده جامعه هدف بصورت رایگان 
در راستای اجرای قانون ۳ درصد استخدامی  ۴۲ نفردر سال ۱۴۰۱ در دستگاه های اجرایی استخدام و ۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ استخدام شدند .
برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت که سهم فارس در این آزمون ۲۸۵ نفر بوده است.
تامین ویلچر و سمعک دانش آموزان استثنایی نیازمند 

۱۹۰ مرکز مشاوره در حوزه پیشگیری تحت نظارت بهزیستی فارس فعالیت می کنند.

 اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال جهت تشخیص اختلالات بینایی ، آمبلیوپی  و پیشگیری از نابینایی کودکان با اشاره به این که در سال گذشته ۲۰۰ هزار کودک  غربال شدند که از این تعداد ۳۶۰ مورد دارای مشکل بوده و از نابینایی ایشان پیشگیری گردیده است.
اجرای برنامه غربال شنوایی نوزادان در ماه اول تولد که در سال گذشته ۵۵هزار نوزاد غربال شنوایی شدند جهت ۶۳۰  مورد مداخلات درمانی و ۱۸۶ مورد کاشت حلزون انجام شده  و از ناشنوایی ایشان پیشگیری شده است.
۹۲۵۲ نفر از مشاورات ژنتیک دفتر مشاوره بهزیستی فارس برخوردار شدند و ۵ میلیارد اعتبار جهت افراد نیازمند که ۶۸۴ نفر بودند هزینه گردید.
۷۰ مرکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد تحت نظارت بهزیستی فارس  در سال گذشته به ۵۱هزار و ۵۰۰ نفر خدمات داده اند.
۲باشگاه HIVمثبت جهت افرادی که دچار بیماری ایدز هستند تحت نظارت بهزیستی  به افراد مبتلا به این بیماری خدمات ارائه می کنند.
 معرفی خدمات خط ملی اعتیاد(۰۹۶۲۸)
و خط مشاوره رایگان تلفنی ۱۴۸۰ جهت آگاهی و بهره مندی عموم افراد .


جمعه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳
شبستان امام خمینی ره حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد