مریوان برگزاری جلسه اعضاء sip ( نظارت بر اجرای برنامهHIV)

جلسه اعضاء sip متشکل از نماینده استانداری ، کارشناسان حوزه معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ،کارشناسان حوزه سلامت روان (بیماریهای رفتاری)مرکز بهداشت و درمان ،کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان مریوان و اداره زندان شهرستان مریوان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت و درمان شهرستان مریوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ؛آکو گردشی کارشناس بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک هفته سلامت روان ،خلاصه ای از اقدامات انجام شده دربرنامه پنجم استراتژیک کنترل ایدز را بیان نمود و با اشاره به شناسایی دو گلوگاه انتشار بیماری های رفتاری در شهرستان مریوان اعلام نمود و در شهر کانی دینار یک مرکز مشاوه بیماریهای رفتاری راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات میباشد و همچنین برنامه هایی در این راستا برای مرز باشماق در دستور کار قرار دارد .

رزگار مولودی کارشناس حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان مریوان گزارشی از عملکرد مرکز درمانی و بازتوانی ژینگه یاران یاور را ارائه نموده و اعلام نمود با توجه به مکان فیزیکی جدید مرکز در روستای درزیان ، شرایط بهتر و مناسب تری برای ارائه خدمات به جامعه هدف فراهم شده .ایشان در ادامه اعلام نمود برای تمامی خدمت گیرندگان قبل از پذیرش، تست HIV گرفته میشود .

در ادامه سید اشرف حسینی کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشت و درمان استان کردستان ،اقدامات مورد انتظار از ادارات درگیر برنامه HIV در برنامه پنجم استراتژیک کنترل ایدز را بیان نمود .

وی آموزش و اطلاع رسانی را خصوصا در مقاطع دانش آموزی اساسی ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری های رفتاری ذکر کردند. در پایان ،این جلسه با بازدید میدانی از مراکز تحت پوشش به پایان رسید.

کد خبر 91409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد