برگزاری جلسه هم‌اندیشی پیگیری اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

جلسه هم‌اندیشی در راستای پیگیری اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به منظور بررسی و برطرف‌سازی چالش‌های استخدامی افراد دارای معلولیت برگزار گردید.

جلسه هم‌اندیشی در راستای پیگیری اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی و نماینده آموزش و پرورش به منظور بررسی و برطرف‌سازی چالش‌های استخدامی افراد دارای معلولیت برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه، گفت: تشخیص و نظر مددکاران و کارشناسان بهزیستی در استخدام و به‌کارگیری افراد دارای معلولیت در سازمان‌ها ونهادهای مختلف باید مورد توجه قرار گیرد. افراد دارای معلولیت جامعه هدف ما هستند و ما ملزمیم که مسایل آنها را در حوزه اشتغال به صورت جدی پیگیری کنیم. طبق قانون در استخدام جانبازان تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و در استخدام افراد دارای معلولیت تشخیص سازمان بهزیستی در خصوص ارزیابی توانمندی‌های این افراد و اینکه معلولیت آنها مانع از انجام ماموریت کاری‌شان نمی‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مسعود فیروزی، افزود: طبق قانون جامع حمایت از حقوق افراد داری معلولیت، تمامی ارگان‌ها موظفند که 3 درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت تخصیص دهند. اما متاسفانه در مسیر استخدام این گروه چالش‌های جدی وجود دارد. یکسری سخت‌گیری‌ها در آزمون‌های استخدامی برای افراد دارای معلولیت و  سایر مردم به صورت برابر انجام می‌گیرد که طبیعی است. اما آنچه در ارتباط با افراد دارای معلولیت در این خصوص مطالبه‌گر می‌باشیم این است که در مصاحبه نباید سوگیری وجود داشته باشد و مغرضانه سختگیری‌هایی داشته باشیم که موجب عدم قبولی آنها شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد متخصص و صاحب نظر در بهزیستی شدت معلولیت و قابلیت افراد را ارزیابی می‌کنند و نظر کارشناسی خود را در اختیار سازمان‌ها برای استخدامی افراد دارای معلولیت قرار می‌دهند. طبق قانون نیز ملاک تشخیص توانمندی این افراد بر عهده بهزیستی است. نظر مددکاران و کارشناسان بهزیستی باید در استخدام افراد دارای معلولیت ملاک عمل قرار گرفته و در ارزیابی‌ها لحاظ شود.

کد خبر 90345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد