جهاد تبیین ضرورت مهم جامعه کنونی است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در همایش جهاد تبیین، گفت: شبیخون فرهنگی یعنی در یک جنگ تمام عیار ترکیبی قرار گرفته‌ایم و جهاد تبیین به عنوان یک نوع رزمندگی، حرکت جهادی و یک امر واجب کفایی و عینی برای تمام افراد در این جنگ تمام عیار مطرح می‌شود.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره به شعار ششمین روز از هفته دفاع مقدس که وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی است، گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح ساختند، بعدها از واژه مهندسی فرهنگی استفاده کردند و در حال حاضر مدت‌هاست که مفهوم شبیخون فرهنگی را عنوان نموده‌اند. شبیخون فرهنگی یعنی در یک جنگ تمام عیار ترکیبی قرار گرفته‌ایم و جهاد تبیین به عنوان یک نوع رزمندگی، حرکت جهادی و یک امر واجب کفایی و عینی برای تمام افراد در این جنگ تمام عیار مطرح می‌شود.

وی افزود: تمامی آسیب دیدگان اجتماعی نظیر دخترانِ فراری، کودکان کار و خیابان، افراد دارای اعتیاد و... زخم خورده این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن در حوزه فرهنگی هستند. خداوند در سوره انفال می‌فرمایند که ای مومنان در مقام مبارزه با کافران تا بن دندان مسلح شوید، تمام توان‌تان در مقابله با آنان را به کار گیرید، نیازها رزمی خود برای جنگ با دشمن را مرتفع سازید که آنچه در راه خدا صرف می‌کنید، خداوند تمام و کامل به شما عوض خواهد داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت حجت(ع) سراسر گیتی مملوء از عدالت می‌شود. وظیفه همکاران ما در بهزیستی نیز توزیع عدالت در جامعه است و تلاش می‌کنند تا افرادی که به واسطه برخی از محرومیت‌ها و محدودیت‌ها نظیر معلولیت، قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی و... مورد ظلم وتبعیض می‌باشند را مورد حمایت قرار داده تا زمینه برخورداری برابر از حقوق انسانی برای آنها همانند سایر افراد جامعه محقق شود و توزیع منابع و امتیازات به صورت عادلانه برای این افراد نیز اتفاق بیفتد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم تاکید می‌کند که مستضعفان، پیشوایان مردم و و ارثین زمین هستند. ما در بهزیستی افتخار می‌کنیم که خداوند خدمت به این گروه را روزی ما کرده است. کارکنان این سازمان به عزیزانِ پروردگار نظیر ایتام، افراد نیازمند، از کار افتادگان و... ارائه خدمت می‌کنند. کارکنان بهزیستی در راستای توزیع عدالت در جامعه فعالیت می‌کنند و به‌نوعی سرباز امام زمان(ع) تلقی می‌شوند.

کد خبر 90317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد