برگزاری جلسه کارگروه مراکز مثبت زندگی

در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات مورد ارائه در مراکز مثبت زندگی به جامعه هدف سازمان ،جلسه کارگروه مراکز مثبت زندگی با حضور مدیرکل بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی  هرمزگان ؛ با هدف بررسی و ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مددجویان سازمان ،تسهیل در امور مددکاری ورسیدگی مؤثر به جامعه هدف، جلسه کار گروه مراکز مثبت زندگی با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، جمعی از معاونین ستادی، آزاده خداوردی رئیس اداره فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان و محمدحسن استاد رئیس کانون مراکز خدمات بهزیستی هرمزگان در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار گردید .

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در جریان برگزاری این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) ، بر تعامل مراکز مثبت زندگی با ادارات بهزیستی شهرستان هاجهت تسریع در رفع  مسائل جامعه هدف تأکید نمود.

ضرورت دقت در ثبت و تکمیل آمار، پیگیری های منظم و استفاده حداکثری مددکاران اجتماعی از امکانات موجود ، شناسایی فرصتها و ظرفیتهای منابع برون سازمانی جهت رفع مشکلات مددجویان از دیگر تاکیدات مدیرکل بهزیستی هرمزگان بود.

جهانشاهی متذکر شد : مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی باید دانش خود را به روز نمایند و از آموزش های تخصصی بهره کافی را ببرند تا بتوانند نقش محوری و کلیدی در خدمت رسانی فوری و تاثیر گذار به جامعه هدف داشته باشند.

 مدیرکل بهزیستی هرمزگان انجام بازدیدهای مستمر از منزل مددجویان تحت پوشش در مراکز مثبت زندگی و گزارش نویسی  دقیق را راهگشای برنامه ریزی هدفمند و حل بسیاری از مشکلات مددجویان دانست و افزود : گزارش نویسی در حرفه مددکاری اجتماعی بسیار مهم و تاثیر گذار است چرا که ارائه گزارش شفاف و مستند از شرایط و وضعیت مددجویان می تواند در فرآیند خدمت رسانی و حمایت از جامعه هدف نقش موثری ایفا نماید .

این مقام مسئول جامعه هدف را ولی نعمتان سازمان بر شمرد و بر تکریم مددجویان و رعایت احترام آنان تاکید کرد .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مراکز مثبت زندگی باید نقشی موثر در معرفی خدمات و فعالیتهای سازمان در حوزه های مختلف به عموم مردم و گروههای مختلف جامعه هدف داشته باشند . تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم روند خدمت رسانی به مددجویان را تسهیل نماییم .

شایان ذکر است : در ادامه هریک از اعضا به بیان چالشها و مسائل فرا روی مراکز مثبت زندگی و بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف این مراکز پرداختند .

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر  راهکارها و رهنمودهایی از سوی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در همین زمینه ارائه گردید.

کد خبر 86438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد