۱۲ طرح اشتغالزایی در زنجان افتتاح شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان در حاشیه مراسم افتتاح ۱۲ طرح اشتغال زایی که به صورت نمادین در شهرستان خدابنده برگزار شد، گفت: این طرح ها با اعتباری نزدیک به ۱ میلیارد تومان در زمینه های جوشکاری، پرورش بلدرچین تخم گذار، دامداری، چرم دوزی و ... برای افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست و بهبود یافتگان تحت نظارت بهزیستی ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی با اشاره به اینکه افتتاح طرح های خوداشتغالی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره،ایجرود،  سجاس و طارم بوده است، افزود: بهزیستی  از افراد کارآفرین و جویای کار تحت پوشش حمایت می کند و تلاش می کند با استفاده از در اختیار گذاشتن تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای افراد تحت حمایت، شغل و منبع درآمد ایجاد کند.
 وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری برای۱۴۶ نفر از مددجویان تحت پوشش از طریق گروه های همیار، مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و... ایجاداشتغال شده است.
ملکی اشتغال های ایجاد شده در سال گذشته را یک هزار و ۱۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۵۵۰ نفر نیز از مشوق های بیمه ای شامل کارفرمایی و خویش فرمایی بهره مند شده اند.
سرپرست بهزیستی استان زنجان در خصوص اشتغال مددجویان ساکن در روستاها عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند و ۵ صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.
ملکی اضافه کرد: هر ساله خدمات مختلفی طبق ۵ مولفه ی CBR  درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همکاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

کد خبر 85040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد