شهرری | واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی

۱۱۴ فرزند دختر و پسر به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در شهرستان ری واگذار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، جمیله حسین زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری گفت: ۱۱۴ فرزند دختر و پسر به خانواده های واجد شرایط واگذار شد.

جمیله حسین زاده با اعلام این خبر افزود: متقاضیان ابتدا در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام کرده و مدارک خود را بارگذاری می کنند و بعد از تماس با خانواده ها مصاحبه و مراحل بعد توسط کارشناسان بهزیستی انجام و پیگیری می شود، اولویت اول واگذاری فرزند با زوج های دارای صلاحیت بدون فرزند و اولویت دوم بانوان مجرد هستند و خانواده های دارای فرزند نیز اولویت سوم در واگذاری فرزندان هستند.  

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری ادمه داد : در سال ۱۴۰۱ تعداد  ۲۰ کمیته فرزند خواندگی برای ۵۸ خانواده متقاضی فرزند خواندگی برگزار شد و تعداد ۱۴۰ فرزند به خانواده‌های متقاضی معرفی شدند که از این تعداد ۱۱۴ فرزند به خانواده‌ها واگذار شد.

وی همچنین به جنسیت فرزندان واگذاروشده اشاره کرد و گفت: از مجموع کل ۱۱۴ فرزند واگذار شده ۴۷ فرزند دختر و ۶۷ فرزند پسر بودند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی، بیشتر بودن متقاضیان کودکان شیرخوار با جنسیت دختر را از چالش های این حوزه برشمرد و افزود: این نگرش باید اصلاح شود زیرا تمامی فرزندان در سنین مختلف و با هر جنسیتی نیاز به والدین دارند و حق دارند که از آغوش گرم خانواده بهره‌مند شوند.

کد خبر 83490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد