آموزش سواد آموزی به مددجویان بی سواد و کم سواد تحت پوشش بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار

با همکاری معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان و اداره کل بهزیستی استان، به مددجویان بی سواد و کم سواد تحت پوشش بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانواده، آموزش سواد آموزی ارائه می شود

به گزارش  روابط عمومی بهزیستی کردستان: با حضور سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان و معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان، نشست مشترکی به منظور هماهنگی اقدامات، همکاری و تعامل دو دستگاه برگزار شد. 

محسن شجاعی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کردستان در این نشست عنوان کرد :  آموزش و پرورش به عنوان نهاد آموزشی تاثیر گذار در جامعه می باشد که در کنترل آسیب های اجتماعی موثر بوده و بواسطه همکاری آموزش و پرورش با بهزیستی بسیاری از آسیب ها کاهش پیدا می کنند و این دو دستگاه سالهای متمادی ، همکاری مشترک دارند. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی : سواد آموزی را وظیفه بزرگ همگان دانست و با تاکید بر اینکه جدای از وظیفه اداری، خود را موظف می دانیم که در این زمینه همکاری نموده و از ظرفیت های مشترک  برای ریشه کنی بی سوادی استفاده کنیم، پیش بینی اهرم های تشویقی به خصوص برای زنان سرپرست خانواده، را در هموار کردن مسیر موثر دانست. 

شجاعی ضمن اعلام آمادگی کامل برای همکاری های مشترک، از مراکز مثبت زندگی تحت پوشش اداره کل بهزیستی به عنوان یک ظرفیت خوب و بستر مناسب برای پوشش مددجویان و با سواد کردن آنان نام برد و ی اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه ، اقدامات مشترک پیش بینی و همکاری لازم صورت خواهد گرفت. 

گلبهار خسروی سرپرست معاونت سواد آموزی استان، با اشاره به مکاتبه مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور با سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص ارتقاء سطح تحصیلات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بی سواد، نو سواد و اعضای خانواده آنان، گفت : در همین راستا و در اجرای مصوبات جلسه مورخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، این معاونت آمادگی خود را برای همکاری اعلام و هدف از برگزاری این جلسه نیز هماهنگی برای انجام اقدامات مشترک در همین راستا می باشد. 

وی جامعه هدف سواد آموزی را جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان کرد و با بیان تا سال ۱۴۰۰ نرخ با سوادی جامعه هدف استان ۹۶.۱۲ درصد است، ریشه کنی معضل بی سوادی را نیازمند همراهی کلیه شرکا دانست و ضمن تشکر از تعامل و همکاری بهزیستی استان، اظهار داشت: با همکاری مشترک، می توانیم زمینه آموزش زنان سرپرست خانواده را فراهم کنیم . 

خسروی گزارشی از حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان در سال تحصیلی جاری ارائه و با بیان اینکه به صورت میانگین بیش از ۹۰ درصد حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته و کلاس ها در حال برگزاری است، گفت: با توجه به تغییر رویکرد سازمان نهضت سوادآموزی، در سال تحصیلی جاری، کلاس های سواد آموزی به صورت تلفیقی تشکیل شده است. 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری های مشترک دو دستگاه در سال های گذشته ، اختصاص فضا برای تشکیل کلاس، ارایه مشخصات اسمی زنان سرپرست خانواده، تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی به مددجویان تحت پوشش برای شرکت در کلاس های سواد آموزی را از حدود انتظارات این معاونت بر شمرد. 

وی در پایان تهیه و توزیع محتوا و اقلام آموزشی رایگان، آموزش افراد و تشکیل کلاس برای مددجویان را از اقدامات و تعهدات سواد آموزی بر شمرد و با اشاره به بکار گیری آموزش دهندگان غیر فعال، گفت : در پالایش اسمی افراد، امکان کلاس گذاری برای مددجویانی که تاکنون موفق به ثبت نام در کلاس های سواد آموزی نشده اند وجود دارد. 

در ادامه نشست علیرضا منتشلو رئیس اداره سواد آموزی استان نیز گزارشی از پیگیری اقدامات مشترک و مکاتبات صورت گرفته ارائه و گفت : در نشست آتی شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، گزارش اقدامات و همکاری های اداره کل بهزیستی و دیگر شرکا با معاونت سواد آموزی و هم چنین نتایج پیگیری مصوبات و همکاری های مشترک در حضور استاندار و رئیس شورا تشریح خواهد شد. 

گفتنی است در بخش پایانی این نشست مشترک ضمن بررسی شیوه نامه تفاهم نامه منعقده ما بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان بهزیستی مبنی بر ارائه آموزش سواد آموزی به مددجویان بی سواد و کم سواد تحت پوشش بهزیستی، کارشناسان معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز اقدامات صورت گرفته در اجرای مصوبات شورای پشتیبانی استان را ارائه و اعلام شد که در اجرای نامه مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور، لیست ۱۰۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تهیه شده است که به معاونت سواد آموزی استان ارسال خواهد شد.

کد خبر 77313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد