معاضدت حقوقی و ارائه مشاوره به بیش از 100 مددجو در سال 1401

دفتر حقوقی بهزیستی استان قم در سال 1401 به بیش از 100 مورد پرونده حقوقی و قضائی مددجویان و گاها همکاران مشاوره و معاضدت حقوقی ارائه کرد.

ابوالفضل لطفعلی زاده مسول دفتر حقوقی بهزیستی استان قم ضمن تشریح عملکرد این دفتر در سال 1401 خاطرنشان کرد : در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای تکالیف کنوانسیون حقوقی افراد دارای معلولیت با توجه به مفاد مصرح اصول ۲۱ و ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تکلیف انسانی و وجدانی و الهی ،دفاتر حقوقی و کارشناسان حقوقی بهزیستی کشور ارائه مشاوره های حقوقی و شرکت در جلسات دادگاه و دفاع از جامعه هدف را از وظایف اصلی خود می دانند و دفتر حقوقی بهزیستی قم در سال 1401 حدود 100 مورد خدمت مشاوره ای حقوقی و دفاع از حقوق مددجویان ارائه کرد.

لطفعلی زاده افزود :  افرادی که به لحاظ مشکلات جسمی و مالی توان ندارند تا مانند دیگر شهروندان عادی از حق داشتن وکیل برخوردار باشند سعی ما بر این است این کمک را به آنها برسانیم که از داشتن وکیل و مشاور حقوقی در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی برخوردار باشند.

مسول دفتر حقوقی بهزیستی استان قم امور املاک ، دعاوی و تنقیح قوانین و لوایح و قراردادها و تفاهم نامه های سازمان را از پرچالش ترین وظایف این دفتر برشمرد و افزود : در سال گذشته بیش از 25 مورد قرارداد اجاره منعقد کردیم ، در خصوص کلیه تفاهم نامه های منعقده بین معاونتهای سازمان و موسسات طرف قرارداد مشاروه دادیم و 4 مورد مناقصه ، 5 مورد استعلام بهاء و 15 مورد شرکت در دادگاه و دفاع از حقوق سازمان را داشتیم ، همچنین برای 2 مورد از املاک سازمان سند تک برگی اخذ شد و در کلیه جلسات کمیسیون ماده 26 ، کمیته فرزندخواندگی ، کارگروه املاک و... شرکت مستمر داشتیم.

کد خبر 76877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد