در رسانه| بهزیستی نقطه ثقل پیشگیری از آسیب های اجتماعی

تبریز- پایگاه خبری بامدادفردا- معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، بهزیستی را از جمله ارگان هایی دانست که بیشترین دغدغه و ارتباط را در زمینه پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بامدادفردا، تراب محمدی روز پنج شنبه در آیین افتتاح اورژانس اجتماعی شهر سهند، از تمامی ارگان هایی که در به ثمر نشستن این طرح تلاش نمودند قدردانی کرد و گفت: هیچ یک از ادارات و ارگان ها از نظر سختی کار مشابه بهزیستی نمی باشند و فعالیت در بهزیستی به گونه ای است که کارکنان آن باید عاشقانه فعالیت نمایند. چرا که در بسیاری از حوزه ها با تنش روبرو بوده و اقدامات شبانه روزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه، هیچ آسیبی در جامعه نیست که بهزیستی بی تفاوت از کنار آن بگذرد و مطالعه، برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی را همواره مدنظر قرار می دهد و باید اذعان داشت که کارکنان آن به صورت ایثارگرانه و جهادگونه زحمت می کشند و تمام نهادها و دستگاه های اجرایی باید کمک حال بهزیستی باشند.

محمدی اظهار کرد: حل و فصل معضلات اجتماعی کشور از عهده یک نهاد بر نخواهد آمد و باید همه در این زمینه هم افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی آسیب های اجتماعی، معلولیت ها و خشونت ها را از اموری عنوان کرد که به نوعی به بهزیستی مرتبط می باشد و به دلیل گستردگی جامعه هدف بهزیستی، از تمامی ارگان ها و خیرین درخواست کمک به بهزیستی را داریم و بسیاری از خیریه ها در استان آذربایجان شرقی بخصوص تبریز از سال ها قبل به دلیل عائله مندی بهزیستی دست به کار شده و بخشی از وظایف این ارگان را در استان عهده دار شدند که خیریه های مستمندان، نوبر و قائم از جمله این خیریه ها می باشند.

وی حضور و فعالیت مردم نوع دوست و خیر در قالب خیریه ها را عامل شهرت تبریز، به شهر بدون گدا عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از افرادی که مناعت مالی دارند در این خیریه ها به افراد دارای معلولیت، زنان بی سرپرست و افرادی که تمکن مالی ندارند ارائه خدمات می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان از ضعفا سواستفاده می کنند، اظهار داشت : با عنایت به اینکه آسیب های اجتماعی نقش مخرب و منفی خود را دارد، باید دست به دست هم داده و علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به یاری افرادی بشتابیم که عمدا یا سهوا درگیر آسیب ها شده اند تا آنان نیز از این آسیب ها رهایی یابند.

محمدی با اشاره به روند رو به گسترش آسیب های اجتماعی، لزوم وجود و توسعه مراکز فوریت های اجتماعی را غیرقابل انکار کرده است، گفت: بدون تردید توسعه این مراکز می تواند در کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به سختی و شرایط وِیژه اشتغال در سازمان بهزیستی، یادآور شد: کار در این سازمان که با افراد خاص و دارای معلولیت و مشکلات اجتماعی و ناهنجاری مواجه هستند، بسیار سخت و طاقت فرساست و تفاوت اساسی با سایر نهادها و ادارات دولتی دارد که بر همین اساس ما قدردان فعالیت های شبانه روزی کارکنان این مجموعه هستیم.

۷۰ درصد مردم شهرستان اسکو ساکن سهند هستند

فرماندار شهرستان اسکو نیز در آیین بهره برداری از مجتمع اورژانس اجتماعی شهر جدید سهند از سکونت ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان اسکو ساکن شهر سهند می باشند.

فیروزی در آیین افتتاح اورژانس اجتماعی شهر سهند، ابراز داشت: شهرستان اسکو با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت، نزدیکترین شهرستان به مرکز استان می باشد که ۷۰ درصد از این جمعیت ساکن شهر سهند می باشند.

فرماندار اسکو با بیان اینکه عمده جمعیت سهند طی ۷-۶ سال اخیر در این شهر اسکان گزیده اند، اظهار داشت: با عنایت به انتخاب این شهر برای طرح نهضت ملی مسکن و با تکمیل ۶۵ هزار واحد جدید که شاهد پیشرفت پروژه های ۵ تا ۷۰ درصدی پروژه های آن می باشیم، جمعیت این شهر به بیش از ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت که این امر امکانات مورد نیاز برای شهرستان را می طلبد و خوشبختانه تکمیل و راه اندازی مجتمع اورژانس اجتماعی از اقدامات مثبت و موثر بهزیستی در این راستا می باشد که با پیگیری های زیاد و مستمر، با اختصاص نیروهای کارشناسی و تجهیزات مورد نیاز، امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

وی با بیان احداث این مجتمع در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع گفت: هزینه احداث، تکمیل و تجهیز این مجتمع بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان می باشد که ۵ میلیارد تومان آن توسط سازمان بهزیستی و ۱۱ میلیارد تومان توسط شرکت عمران سهند تامین شده است که اقدامات کلیه کسانی که در این زمینه همراهی کردند به ویژه بهزیستی استان و شرکت عمران سهند قابل قدردانی است.

فیروزی ضمانت تسهیلات اشتغال زایی، بالا بودن سهم آورده ی اولیه مددجویان در طرح اقدام ملی مسکن، بیمه مکمل افراد دارای معلولیت و اتمام مستمری چندقلوها در شش سالگی را از مشکلات اصلی جامعه هدف بهزیستی این شهرستان برشمرده و خواستار تلاش برای رفع مشکلات مددجویان در این زمینه ها شد.

کد خبر 75237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد