در رسانه| تحویل ۴۱۲ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال بهزیستی در بحث توانمندسازی جمعیت هدف و با هدف تامین مسکن مددجویی، با سایر ارگان‌ها گفت: ۴۱۲ واحد مسکن مددجویی برای جمعیت هدف عادی و نیز خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان آماده تحویل است. […]

به گزارش آسا نیوز مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال بهزیستی در بحث توانمندسازی جمعیت هدف و با هدف تامین مسکن مددجویی، با سایر ارگان‌ها گفت:  ۴۱۲ واحد مسکن مددجویی برای جمعیت هدف عادی و نیز خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان آماده تحویل است.

فرگل صحاف، با بیان اینکه از ۴۱۲ واحد مسکونی، ۹۳  واحد مسکونی در دهه فجر مورد بهره برداری شده و به خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر در استان تحویل داده می‌شود، گفت: علاوه بر موارد مذکور ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان جهت کمک ودیعه مسکن معلولین و مددجویان تحت پوشش به ۲۴۲ نفرارائه شده است.

وی با اشاره به محوری بودن امر اشتغال و تامین مسکن در توانمندسازی، گفت: بهزیستی استان در بحث توانمندسازی جمعیت هدف و با هدف تسهیل گری اشتغال افراد دارای معلولیت، سال جاری ضمن فراهم کردن و امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی مددجویان بهزیستی استان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه با اعتباری بالغ بر۳۵۶ میلیارد تومان باعث ایجاد شغل و تثبیت شغلی ۹۶۳۰ نفر مددجو و معلول شده که هدف نهایی در کنار حفظ کسب و کار، ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

توانمندسازی پایدار رویکرد دولت مردمی در بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تغییر رویکرد از حمایت مستقیم و مستمر به توانمندسازی پایدار در دولت مردمی را از شاخص ترین اقدامات بهزیستی عنوان کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به سیاست‌های سازمان و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به مردم، گفت: به استناد ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی با ۸۸۳ مرکز و مؤسسه غیر دولتی و ۲۶۴۹ نیروی انسانی در این مراکز به عنوان سازمان پیش رو در خصوصی سازی و اشتغال به کار نیروی انسانی چندین برابر نیروی دولتی عمل کرده است.

کمک ۱۳۰میلیارد تومانی خیرین به بهزیستی استان

وی از کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی خیرین به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در قالب کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی خبر داد.

صحاف با ارائه گزارش جامع از عملکرد بهزیستی طی سال گذشته، گفت: بهزیستی استان با ۱۸۰ نوع فعالیت و با ۷۶۰ نفر پرسنل در حال ارائه خدمت به جامعه هدف استان است، ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر در سطح استان از خدمات مستمر بهزیستی برخوردار هستند، تغییر رویکرد از نیازمند یابی غیر فعال به نیازمند یابی فعال، ایجاد زیر ساخت‌های لازم با مرکز مثبت زندگی و برون سپاری بیش از ۹۰ درصد خدمات بهزیستی، توجه و تقویت نیازهای سطح بالاتر در کنار نیازهای اولیه جامعه هدف، تقویت شیوه های نوین ارائه خدمات از طریق الکترونیکی کردن فرآیندها، تقویت زیر ساخت‌های قانونی با تمرکز بر کودکان و سالمندان و معلولان، مردمی سازی ، شفافیت، کار آمدی و هوشمند سازی از اقدامات شاخص بهزیستی در سال جاری است.

اشتغال پنج هزار و ۶۰ نفر فرد دارای معلولیت و سه هزار و ۶۱۹ نفر زن سرپرست خانوار

وی در ادامه از اشتغال پنج هزار و ۶۰ نفر فرد دارای معلولیت و سه هزار و ۶۱۹ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: همچنین تامین ۶۰۶ واحد مسکن مددجویی برای اقشار تحت پوشش در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در بهزیستی، ۱۶۵ هزار و ۹۴۳ نفر کودک سه الی شش ساله، غربالگری بینایی شده و برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی ۴۶ هزار نوزاد در سطح بیمارستان‌های استان اجرا شده است*

کد خبر 74328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد