-برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 92 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصل 88 و 11 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظر سنجی سازمان و رسانه های جمعی و مطبوعات
-بازرسی مستمر ، دورهای و یا موردی از واحدهای ستادی و اجرائی بر اساس برنامه زمان بندی تدوین شده جهت سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد اقدام کنندگان با اهداف ، برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی سازمان .
-بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع و ارائه گزارش لازم به مراجع ذیربط .
-تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریت و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده
-کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی ) آشکار و پنهان ( و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و بالاترین مقام اجرائی سازمان
-تدوین شاخص های سنجش سلامت اداری سازمان .
-اعلام موارد تخلفات اداری مشهود کارکنان و مسئولان دولتی در حین بررسی شکایات یا بازرسیهای انجام شده به هیات بدوی
-رسیدگی به تخلفات اداری ذیربط پس از هماهنگی با نماینده یا بالاترین مقام سازمان .
-ارجاع پرونده تخلفات ) در مواردی که تخلفات عنوان جرم عمومی داشته باشد(به اداره کل حقوقی جهت طرح در محاکم صالحه فضائی با اطلاع بالاترین مقام سازمان .
-تدوین شاخصهای بازرسی و چک لیست های مربوطه به صورت سالیانه و حسب مورد .
-بازدیدهای مستمر بر اساس برنامه ها و سیاستهای تعیین شده دفتر مدیریت عملکرد .
نظر شما