پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری

جلسه شورای اداری همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور نظری معاون سیاسی وامنیتی استانداری مرکزی ، پزشک نیا مدیرکل پدافند غیر عامل استان ، زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی و اعضای شورای معاونین برگزار شد.

در این جلسه که به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار گردید، پزشگ نیا به تشریح مفهوم پدافند غیرعامل، معرفی انواع تهدیدات و همچنین تهدیدات موجود دراین حوزه مواردی را مطرح نمودند                                                           

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به افزایش روز افزون تهدیدات سایبری گفت: تهدیدات این حوزه باید جدی گرفته شود و از نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این زمینه استفاده شود، چرا که این تهدیدات روز به روز رشد داشته است و ما باید در حوزه سایبری استان اقدامات لازم را انجام داده و با شناسایی نقاط حیاتی، حساس و مهم، خسارات را به حداقل برسانیم.

 پزشک نیا  افزود: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به کارگیری جنگ افزارو تسلیحات نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و مهم نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری  نماییم .

وی افزود:  در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

وی اظهار داشت: اهمیت دستاوردهای پدافند غیرعامل در حفاظت از مردم و زیرساخت هاست و رویکرد سازمان پدافند غیرعامل ، اساسا دنبال کردن این رسالت ها و ماموریت ها با نگاه دانش بنیان است          ایشان در خاتمه اهداف پدافند غیرعامل را شامل  تداوم فعالیتهای زیر بنائی کشور و تامین نیازهای حیاتی ، تسهیل اداره کشور در شرائط تهدید و حفظ بنیه دفاعی علی رغم حملات مخرب دشمن .بالا بردن قابلیت بقا، استمرار عملیات و فعالیت های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در شرایط وقوع تهدید، بحران و جنگ  و ... نام برد

کد خبر 67893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد