۳۱۵۰ نفرآموزش خانواده وفرزند پذیری توسط مراکز مشاوره ودر راستای ارتقای کیفی سلامت روان  دریافت نمودند

زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت : درراستای اجرای طرح های مذکور وو کاهش آسیبهای اجتماعی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۵۰ نفر آموزش پیش از ازدواج و ۳۱۵۰ نفر آموزشهای خانواده و فرزند پروری را توسط مراکز مشاوره و موسسات تحت نظارت معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان دریافت نموده اند.

محمد زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی افزود: با توجه به  شروع هفته سلامت روان از ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه سال جاری با شعار «سلامت روان را دراولویت جهانی قرار دهید» این اداره کل به عنوان یکی از متولیان سلامت روا ن؛ برنامه‌های متنوع و فعالیتهای گوناگونی را در نظر گرفته است.

زیدوند افزود: سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است و بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهان سلامتی به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً به معنای عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی ،بر این اساس, سلامت روان چیزی فراتر از صرف عدم ابتلا به اختلالات روانی یا ناتوانایی هاست.

 ایشان بیان داشت :  هفته سلامت روان فرصتی است برای ارتقاء آگاهی های عمومی مردم درخصوص اهمیت سلامت روان و همچنین  تغییر و اصلاح نگرش در خصوص بهداشت روان خصوصاً بعد از شروع بیماری کرونا میزان استرس ها و اضطراب ها و تنش ها بیش از گذشته افزایش یافته است و سلامت روان افراد جامعه رادر معرض تهدید قرار داده است.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی اظهار نمود: سلامت روان شامل رفاه عاطفی، روانی و اجتماعی ما می‌شود. این سلامتی بر نحوه تفکر، احساس و رفتار ما تأثیر می‌گذارد. همچنین به تعیین نحوه مدیریت استرس، ارتباط با دیگران و انتخاب‌های سالم کمک می‌کند. 

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه  موضوع سلامت روان در هر مرحله از زندگی، از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی، دارای اهمیت فراوان می باشد و پرداختن

 به بهداشت روان از ارکان مهم نیل به سلامت در جامعه است  تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه با نام هفته سلامت روان نامگذاری شده است

وی بیان داشت : به همین منظور این اداره کل در راستای ارتقا سلامت روان اقدامات و برنامه های پیشگیرانه ارتقایی و مشاوره ای های روانشناختی در قالب مشاوره های تلفنی رایگان با شماره تماس ۱۴۸۰,  آموزشهای پیش از ازدواج, مهارتهای ارتباطی زوجین , آموزشهای خانواده , فرزندپروری و مشاوره های پیش از طلاق و سایر خدمات روانشناختی را جهت عموم افراد جامعه و گروههای هدف  هر ساله اجرا می نماید

کد خبر 66599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد