اشتغال پایدار ۶۴۱۳ مددجوی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز از ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۴۱۳ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان خبر داد.

دکتر صحاف در این سخنرانی که به مناسبت گرامی داشت هفته بهزیستی انجام شد؛ ضمن تبریک  دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر ماه به خصوص شهید فیاض‌بخش به عنوان موسس و بنیانگذار سازمان بهزیستی،  ولایت و امامت را نقطه مشترک دو عید فرخنده خواند و فرهنگ متعالی خیر جمعی، روحیه همدلی و همراهی و نیت های خیر خواهانه و نوع دوستی را از صفات بارز و همت عالی مردم فهیم استان برشمرد.

وی توانمند سازی مددجویان را از اهداف اصلی این اداره کل عنوان کرده و اظهار داشت : اشتغال پایدار و تامین مسکن از مولفه های اصلی توانمند سازی در اقدامات این اداره کل می باشند که برای نیل به هدف نخست فراهم نمودن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه مددجویان، پرداخت جبران کارایی و ارائه تسهیلات بدون کارمزد به کارفرمایان و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان انجام می یابد.

صحاف از احداث و تحویل ۷۱۲ واحد مسکن مددجویی به مددجویان با صرف اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان با همکاری چندین  ارگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : ۷۲۰ مورد مساعدت جهت تامین اجاره بها نیز در طی مدت مذکور به جامعه هدف انجام شده است و به فضل الهی در هفته بهزیستی پیش رو نیز ۱۹۰ واحد مسکونی به اقشار تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی  مراکز روزانه توانبخشی و مراکز توانبخشی مراقبتی را دو نوع از مراکز ارائه خدمت به جامعه هدف عنوان کرد و ادامه داد : ۸۷ مرکز روزانه و ۴۵ مرکز توانبخشی مراقبتی در سطح استان در حال ارائه خدمات به اقشار تحت پوشش می باشند و تامین وسایل کمک توانبخشی، خرید خدمات توانپزشکی، تامین ارتز و پرتز توانخواهان، کاشت حلزون شناسایی معلولین در روستاها، کمیسیون معافیت سربازی، پرداخت کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی  و مناسب سازی منازل و خودرو معلولان و مناسب سازی تجهیزات روزمره زندگی از سایر خدماتی است که جامعه هدف بهزیستی از آن برخوردارند.

صحاف غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی و غربالگری ژنتیک را از اهم فعالیت های سازمان در راستای پیشگیری از معلولیت ها برشمرده و افزود: ۷۶  مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین با هدف توانمندسازی فرد بهبودیافته و تداوم بهبودی در استان در حال فعالیت هستند که دراین راستا برای ۳۲۶ بهبودیافته  توانمند سازی پایدار با پرداخت تسهیلات اشتغال انجام گرفته است.

صحاف صدای مشاور ۱۴۸۰ را یکی از روشهای ارائه خدمات رایگان مشاوره خواند و بیان داشت : ۱۷ نفر از روانشناسان این اداره کل در این سامانه خدمات مشاوره رایگان به مردم شریف استان ارائه می کنند و سازش ۱۸ درصد زوجین متقاضی طلاق توافقی ارجاع داده شده به مراکز مشاوره زیر نظر این اداره کل از موفقیتهای اداره کل بهزیستی استان به شمار می آید.

وی ارائه خدمات مستمر به چندقلوها و توانمندسازی  زنان سرپرست خانوار را مهمترین اقدامات حوزه ی اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت :
 ۲۴ مرکز تخصصی هیئت امنایی نزدیک به ۳۲۰ فرزند بی سرپرست و بد سرپرست را نگهداری می کنند و ۱۶۰۷ فرزند بی سرپرست و بد سر پرست نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده  نگه داری شده و از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهره مند می باشند.

این مقام مسئول هدف اصلی بهزیستی را نگهداری کودکان در خانواده خواند و اظهار داشت : در راه دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت  سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمامی مراحل  با دادن هزینه صورت می گیرد  و در  سال ۱۴۰۰ حدود  ۱۷ فرزند  وارد زندگی مستقل شده اند .

فعالیت ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی و ۱۶۷ مرکز مثبت زندگی در سطح استان از نکاتی بود که صحاف به آن اشاره کرد و گفت : بهزیستی در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی نهایت سعی و تلاش خود را در راستای خروج از معیشت محوری و توانمند سازی پایدار افراد تحت پوشش خود به مرحله اجرا درآورده است.

کد خبر 60519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد