خدمات اجتماعی پایدار در قم دنبال می‌شود

دبیر اجرایی شوراهای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه قم با بیان اینکه ابتدایی‌ترین کار ما شناسایی و سپس هدفمند کردن کارهاست، گفت: ما به دنبال این هستیم که خدمات اجتماعی پایداری را در این استان دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، جعفر روشن دل روز چهارشنبه درنشست هم‌اندیشی با هدف بررسی و نقش رسانه‌ها جهت توسعه فعالیت داوطلبانه افزود: شورای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه متشکل از سازمان‌های غیردولتی، مراکز علمی، افراد دارای جایگاه اجتماعی و حتی نمایندگان مجلس به صورت افتخاری است.
وی بیان کرد: این شورا با هماهنگی استانداری، سازمان بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت می‌کند و داوطلبانه بودن یکی از ویژگی‌های کار در این مجموعه است.

وی گفت: این شورا دارای یک هیئت اجرایی است و فعالیت‌های آن باید تحت نظر کمیته‌هایی مانند آموزشی و علمی شورا انجام شود؛ همچنین کمیته‌های پیگیری امور، بازرسی و نظارت، روابط عمومی و تجلیل از افتخارآفرینان و پیشکسوت‌ها در انجام امور فعالیت دارند.
روشن دل خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه تلاش می‌کند که جایگاه خدمات و فعالیت‌های اجتماعی را در سطح استان ارتقا دهد و با توجه به موضوع «جهاد تبیین» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، سازمان های غیردولتی و مردم نهاد ، بهترین فضا برای پیگیری دغدغه‌های معظم له را دارند.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به محیط زیست، جلوگیری از اسراف منابع، زیبا نگه داشتن شهر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شورای هماهنگی پیگیری می‌شود.

دبیر اجرایی شورهای هماهنگی خدمات و فعالیت های داوطلبانه قم اضافه کرد: ۱۶۰ تشکل در سطح استان وجود دارد که ۸۰ تشکل فعال هستند؛ این تشکل‌ها عام المنفعه، غیراقتصادی و در راستای اهداف مردم هستند.

وی گفت:‌ امروز آموزش حلقه مفقوده خدمات اجتماعی بوده و ما در زمینه ورود به آموزش و پرورش و مساجد محدودیت‌هایی داریم.
وی یادآور شد: آیین نامه داخلی شورا و پروتکل شکل‌گیری آن در حال تدوین بوده و این نشان می‌دهد که یک شورایی نوپا هستیم و قرار نیست در قالب مجموعه‌ای رسمی فعالیت کنیم، بلکه تکیه ما بر ظرفیت های مردمی است.

کد خبر 58673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد