غبارروبی و نظافت نمازخانه های بهزیستی استان قم

همزمان با هفته نظافت و غبارروبی مساجد نمازخانه های بهزیستی قم نظافت و غبارروبی شد.

همزمان با دهه تکریم و غبار روبی مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان نمازخانه های ستاد و مراکز بهزیستی استان قم غبار روبی و نظافت شد.

حجه الاسلام والمسلمین اکرامی نژاد مسؤل فرهنگی بهزیستی قم ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد؛ 
حضور در مسجد و نمازخانه و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان مکانی برای راز و نیاز مؤمنین از مصادیق بارز آباد کردن مسجد است.

اکرامی نژاد افزود : در مجموعه اداره کل بهزیستی  غبارروبی نمازخانه ها یک سنت حسنه و فرهنگ خودجوش است که همه ساله در آستانه ماه ضیافت الهی، با حضور مسؤلین و همکاران و نمازگزاران برگزار می‌شود.
وی افزود : سنت غبارروبی مساجد ریشه در قرآن کریم دارد، چنان که در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره به وضوح بر این نکته اشاره شده است و با توجه به اهمیت اسلام بر پاکیزگی ظاهری و باطنی، تاکید بسیاری در این زمینه وجود دارد و پاکیزگی نشانه ایمان و مومنین است و 
 آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به‌عنوان مکانی برای راز و نیاز بندگان از مصادیق روشن آباد کردن مسجد است که انشاالله با بهتر شدن شرایط کرونایی امسال ماه مبارک رمضان شاهد حضور منسجم همکاران در نمازجماعت باشیم. 
گفتنی است،٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.

کد خبر 54532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد