۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
استقبال از ماه میهمانی خدا

روزهای آخر ماه شعبان و آمادگی مومنین برای حضور بر سفره رحمت الهی

حجه الاسلام و المسلمین اکرامی نژاد مسول امور فرهنگی بهزیستی قم با اشاره به فضسلت ایام پایانی ماه شعبان و آمادگی برای ماه مبارک رمضان افزود : ابَوُالصّلت هَروی روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم. حضرت فرمود: ای ابوالصَّلْت! بیشتر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است، پس جبران کن کوتاهی‌هایی را که در ایّام گذشته این ماه کردی، در آن چه از این ماه مانده است. بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است، دعا، استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و به سوی خدا از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسید، خود را برای خدا خالص کرده باشی. امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی. تقوای الهی را پیشه کن و در پنهان و آشکار امور خود بر خدا توکل کن زیرا هرکه بر خدا توکّل کند خدا او را بس است. و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را:  اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛ (خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌ای در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان». به درستی که حقّ تعالی در این ماه، بنده های بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاشد می‌گرداند.

اکرامی نژاد با اشاره به برنامه های بهزیستی قم جهت جلب و جذب مشارکتهای مردمی جهت اطعام و افطار جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان کرد  : حضرت رسول اکرم (ص) در خطبه شعبانیه می فرمایند: "با تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان تشنگی و گرسنگی روز قیامت را بچشید و صدقه به فقرا و مسکینان بدهید." در واقع انفاق و دستگیری از دیگران یکی از دستورات دینی ماست که خداوند منان هم در قرآن کریم هر جا دستور به نماز می‌دهد به دنبال آن دستور به زکات و دستگیری از دیگران نیز اشاره کرده است.

مسول امور فرهنگی بهزیستی قم افزود : امام صادق(ع) می فرمایند: "وقتی پدرم صدقه ای به فقرا می دادند صدقه را در دستان او قرار می دادند دوباره صدقه را بر می داشتند می بوییدند و می بوسیدند و دوباره به فقیر برمی گرداندند، وقتی دیگران علت این کار را جویا می شدند می فرمودند قبل از اینکه این صدقه در دست فقیر قرار بگیرد در دستان خداوند قرار می گیرد."

اکرامی نژاد با اشاره به آمادگی کلیه مراکز بهزیستی استان جهت جذب مشارکتهای غیرنقدی ، هدایا ، نذورات ، قربانی ، خواروبار و... خاطرنشان کرد جهت واریز کمک های نقدی هم  شماره حساب هدایای بهزیستی نزد بانک مرکزی

به شماره ۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹  و شماره کارت متصل به حساب هدایا   ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸   در نظر گرفته شده است و همچنین  تلفن  ۰۹۱۰۹۰۷۳۲۰۵ جهت هماهنگی دریافت کمک های غیرنقدی اعلام می گردد.


 

کد خبر 54390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد