امسال ۹۵ درصد تعهد اشتغال جامعه هدف بهزیستی محقق شد

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی در سال ۱۴۰۰ برای جامعه هدف ۶۱ هزار و ۱۱۹ نفر بود که ۹۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، امیر حسین عرب‌زاده روز شنبه در آیین معارفه سرپرست بهزیستی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر این اشتغال از طریق تسهیلات پرداختی خوداشتغالی و پرداخت مشوق‌های بیمه کارفرمایی، خویش فرمایی و در بخش‌های غیر دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به اشتغال در حوزه بیمه و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در سال آینده برنامه ریزی برای ورود مددجویان به بازار کسب و کار انجام می‌شود و اگر این اقدام به طور کامل انجام شود، انحراف در پرداخت تسهیلات به حداقل خواهد رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: همچنین تعهد اشتغال این سازمان برای جامعه هدف از جمله کم توانان جسمی حرکتی، نابینایان و ناشنوایان ۱۱۰ هزار نفر برای سال ۱۴۰۱ است که هنوز نهایی نشده است.

وی؛ اشتغال و توانمندی مددجویان را از اولویت های بهزیستی دانست و گفت: از تمامی ظرفیت ها برای استخدام معلولان استفاده نشده است و از اجرای قوانین استخدام جامعه هدف بهزیستی رضایت کامل نداریم.

وی عنوان کرد: جذب و مشارکت های مردمی به زودی بر اساس برنامه ریزی های جدید و با توجه به ظرفیت های استانها انجام می شود و هم افزایی لازم در این حوزه بین استان ها انجام شود.

در این آیین محمد شجاع مدیرکل پیشین بهزیستی خراسان شمالی تکریم و محسن توحیدی مقدم بعنوان سرپرست جدید این اداره کل معارفه شد.

۱۱۳ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 53622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =