ظرفیت های ایلام در راستای توسعه استان باید مدیریت شود

معاون توسعه منابع انسانی استانداری ایلام گفت: ایلام استانی سرشار از ظرفیت و منابع است که باید این پتانسیل ها در راستای توسعه و افزایش اشتغال زایی استان تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، ناصر نجفی روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل بهزیستی استان ایلام افزود: مرز مشترک با عراق، منابع عظیم نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و مناطق گردشگری از جمله ظرفیت های استان هستند که مدیریت صحیح آنها می تواند ایلام را به استانی شکوفا و پررونق تبدیل کند.

وی با بیان اینکه برای استان کم جمعیت ایلام میزان بالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پدیرفتنی نیست، تاکید کرد: باید مسوولان این نهادهای اجتماعی علل افزایش جمعیت مددجویان و پشت نوبتی ها را بررسی، ریشه یابی و به استانداری گزارش دهند.

نجفی تاکید کرد: در استان ایلام با وجود این منابع و ظرفیت ها نباید تعداد مددجویان نهادهای حمایتی زیاد باشد بلکه باید با ایجاد شرایط زمینه اشتغال مددجویان دارای توانایی کار را فراهم کرد.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در این آیین گفت: کار کردن در بهزیستی سختی و شیرینی توامان دارد چرا که بیشتر جامعه هدف این سازمان را افراد آسیب دیده اعم از معلولان، نبازمندان، زنان بی یا بدسرپرست، و ... تشکیل داده اند که خدمت به آنها با چالش های عدیده ای همراه است.

نورالدین الیاسی یادآور شد: پرداختن به مسائل اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها نیازمند فرهنگ سازی است که بهزیستی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و نیاز به مشارکت عامه مردم و دستگاه های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه مسوولان بهزیستی وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند، تاکید کرد: زیرساخت های استان در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف اندک است و نمایندگان مجلس باید یاری گر و همراه بهریستی باشند.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان این که برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هستیم، خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخصه در دولت سیزدهم مردمی بودن است.

وی بیان کرد:  این اداره کل به عنوان دستگاه هماهنگ کننده دستگاه های تابعه وزارت مردم در استان بر اساس و تاکیدات وزیر مبارزه با تبعیض و فساد از هیچ کمکی برای جامعه هدف بهزیستی دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: کار بهزیستی، تلاش برای بهتر زیستن بخشی از جامعه است که دنبال زندگی بهتر است.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم، دولت مردمی و پاسخگو است و دولت در قبال مردم بی تفاوت نخواهند بود چون مردم به دولت چشم دوخته اند و به آن امید بسته اند.

در این آیین که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور برگزار شد با تقدیر از  زهرا همتی،  حسین نورعلیوند به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.

کد خبر 52788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد