حدود هفت میلیون مددجو از خدمات سازمان بهزیستی بهره می برند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور نزدیک به هفت میلیون نفر مددجو دارد که از این تعداد  نزدیک به ۲ میلیون نفر مستمری معیشتی دریافت می کنند و بیشتر از پنج میلیون نفر باقیمانده مددجویانی هستند که از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان به جز مستمری معیشتی بهره مند هستند که البته این مددجویان هم از دهک های پایین جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، سید مرتضی حسینی روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل بهزیستی استان ایلام افزود: با وجود کمبود منابع مالی اولویت بهزیستی پرداخت مستمری به همه واجدین شرایط باقیمانده از این پنج میلیون نفر  و سپس افراد پشت نوبت فاقد هرگونه دریافت مستمری است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی کشور، ابتدا پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان و سپس پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه است.

حسینی ادامه داد: بهزیستی نیازمند مشارکت های مردمی و خیرین است و البته باید با استفاده از فناوری های نوین، نوع مشارکت ها نیز هوشمندانه باشد.

وی افزود: هرچند بهزیستی در برون سپاری مسوولیت ها خوب عمل کرده اما عملکرد سازمان در مردمی کردن وظایف خود و افزایش بهره مندی از ظرفیت های مردم بایستی ارتقا یابد. 

حسینی تاکید کرد: بهزیستی دارای وظایف متعدد و طیف وسیعی از مخاطبان است اما با این وجود متولی اصلی برخی آسیب ها نیست و سایر دستگاههابایستی به تکالیف خود عمل کنند اما تلاش ها و اقدام های سازمان بهزیستی برای کاهش این آسیب های اجتماعی قابل توجه، مطالبه گرانه و ارزشمند است.

وی یادآور شد: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع یا کاهش مشکلات اجتماعی کشور نیست و این سازمان به همکاری همه دستگاه ها و مسوولان نیاز جدی دارد.

وی ادامه داد: شاید در ظاهر رقم اعتبارات سازمان بهزیستی کلان باشد اما با وجود طیف گسترده جامعه هدف و تنوع خدمات رسانی ها،این اعتبارات جوابگوی نیازها نیست و ضرورت دارد اعتبارات این دستگاه خصوصا در موضوع اجرای قانون جامع حمایت از معلولان افرایش یابد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: کار کردن در سازمان بهزیستی سخت و این سختی کار در استان های کمتر برخودار چون ایلام بیشتر است که باید مسوولان بهزیستی با تعامل با نمایندگان مجلس، دستگاه های مختلف استان به ویژه استانداری، خیران و آحاد مردم منابع مالی مورد نیاز این دستگاه را تامین کنند.

وی بیان داشت: سیاست جدید سازمان این است که از محل منابع دولتی و مشارکت های مردمی با رویکرد جدید با استفاده از فن اوری نوین از این ظرفیت ها استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: مهمترین دغدغه بهزیستی بحث تحول گرایی، شفافیت و مردمی کردن سازمان است و در واقع مردمی بودن سازمان جهت برون سپاری خدمات، مناسب است.

وی گفت: دولت سیزدهم تلاش می کند با ایتفاده از همه توان خود و مشارکت سازی مردمی از اقشار ضعیف جامعه حمایت بیشتری کند و همراهی بین مجلس و دولت جهت حمایت از این قشر قالل تقدیر است.

وی اضافه کرد: سازمان چند موضوع را برای انتخاب مدیر مورد توجه دارد و یکی از مهمترین ان اولویت انتخاب از منابع انسانی داخلی و توجه به جوان گرایی است.

 حسینی افزود: مهمترین دغدغه اصلی سازمان، ارتقاء خدمات به مددجویان و ساماندهی افراد پشت نوبت تحت پوشش است که هیچ خدماتی دریافت نکرده می باشد و در این راستا کارهای مهمی در دست اقدام است.

در این ایین با تقدیر از خدمات چهار ساله دکتر «زهرا همتی» مدیر کل سابق بهزیستی استان ایلام، «حسین نورعلیوند» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

نورعلیوند پیش از این معاون توانبخشی این اداره کل بود.

کد خبر 52783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد