استقلال و خودکفایی و حمایت تا تشکیل زندگی مستقل از فرزندان ترخیص شده

برنامه ، همت و تلاش بهزیستی در بحث فرزندان ترخیصی هدایت و حمایت به سمت زندگی مستقل است.

در نشست صمیمی مدیر کل محترم بهزیستی قم  با فرزندان ورود به زندگی مستقل دفتر شبه خانواده که با حضور سرپرست  معاونت امور اجتماعی و کارشناسان دفتر شبه خانواده و 5 نفر از فرزندان ورود به زندگی مستقل برگزار شد دکتر پهلوانی مدیر کل بهزیستی قم ضمن عرض خیر مقدم و تبریک پیشاپیش اعیاد پیش رو و  هفته جوان از حضور فرزندان در این جلسه ابرازمسرت نمودند و برضرورت ارتباط با  فرزندان و اطلاع از وضعیت آنان بعد از ترخیص تاکید کردند .

مدیر کل بهزیستی قم افزود: دربهزیستی  بحث استقلال فرزندان تحت حمایت دارای اهمیت بالایی است، در کنار حمایت از تحصیل تا مدارج عالیه ، بحث اشتغال شما هم  دارای اولویت است .

 در ادامه  هریک از فرزندان ورود به زندگی مستقل در خصوص مسائل و مشکلات موجود خود مباحثی را  نمودند که اهم مشکلات مطرح شده شامل: مکفی نبودن مبلغ کمک هزینه ودیعه مسکن سازمان و نداشتن پشتوانه مالی و یا خانوادگی جهت حمایت و کمک در زمینه پرداخت ودیعه مسکن (باتوجه به متاهل بودن برخی فرزندان) ، عدم امکان استفاده از وام خوداشتغالی سازمان و سایر وام ها مانند وام ازدواج به علت نداشتن ضامن، کمبود اعتبارات در خصوص کمک هزینه ورود به زندگی مستقل، نداشتن بیمه جهت بازنشستگی و عدم برخورداری از فرصت های اشتغال مطلوب با درآمد مناسب و ... بود .

دکتر محمدی سرپرست معاونت اجتماعی هم  ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل زندگی مستقل  و تاهل برخی فرزندان شبه خانواده، به اهمیت کسب روزی حلال و اشتغال از طریق ظرفیتهایی مانند شرکت های دانش بنیان و  استفاده از کارآفرینی و حمایت از فرزندان جهت توانمندسازی با کمک متخصصین حوزه اشتغال اشاره نمودند.

در این جلسه مقرر شد ضمن مکاتبه با دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور وضعیت اجتماعی اقتصادی و مشکلات فرزندان انعکاس داده شود و در خصوص پرداخت مبلغ تسهیلات  با سود پائین پس از ورود به زندگی مستقل از منابع حمایتی سازمان پیشنهاداتی ارائه شد.

کد خبر 52767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد