طرح رصد معلولیتها در استان قم  اجرا می‌شود

طرح رصد معلولیتها برای تعیین شیوع و علت یابی انواع آسیب‌های منجر به کم توانی و با حضور پرسشگران آموزش دیده در استان قم اجرا می شود .

محمد علیمرادی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم در برنامه زنده مهربانوی سیمای مرکز قم ضمن اعلام این خبر افزود : طرح رصد معلولیتها برای تعیین شیوع و علت یابی انواع آسیب‌های منجر به کم توانی و با حضور پرسشگران متخصص و پزشکان و با تکمیل پرسش‌نامه بر اساس کد ملی اجرا می‌شود و از عموم همشهریانی که پرسشگران مشخص این طرح به درب منازل ایشان مراجعه می کنند درخواست همکاری کامل داریم .

علیمرادی افزود : در  این طرح شناسایی افراد دارای کم توانی های مرتبط با آسیبهای شناختی شامل ذهنی - هوشی و دوران رشد، آسیبهای حسی شامل بینایی- شنوایی آسیبهای صوت و گفتار و آسیبهای حرکتی با منشاءارتوپدی و نورولوژیک مد نظر قرار گرفته و رصد و شناسایی می شوند .

 معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم هدف از اجرای این طرح را تعیین میزان شیوع انواع آسیبهای منجر به  کم‌توانی و معلولیت‌و شناسایی عوامل مرتبط با شیوع کم‌توانی و پیشگیری از آن در استان اعلام کرد و افزود:  برای اجرای طرح، پرسشگرانی آموزش دیده از بخش غیر دولتی و همکاران پزشک  در نظر گرفته شده اند و در اجرای طرح رصد  بر اساس خوشه بندی و تکمیل پرسشنامه ها ، اطلاعات به دست آمده تحلیل و در اختیار ارگان‌ها و سازمانهای مختلف اشتغال ، بیمه ، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت  قرار می گیرد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قم همچنین از برنامه ریزی این اداره کل برای استفاده از ظرفیت بسیج ، گروه های جهادی ، مساجد و... در محلات برای پایش ، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی خبر داد.

کد خبر 51689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد